Przetargi Tramwaje

Powstanie dalsza część trasy tramwajowej na Naramowice. Jest przetarg

Miasto Poznań ogłosiło przetarg na projekt dalszego ciągu trasy na Naramowice. Dzięki tej inwestycji mieszkańcy północnej części Poznania będą mogli jeszcze szybciej i wygodniej dotrzeć do centrum. Oferty składać można do 5 listopada.

Poglądowa wizualizacja przebiegu II etapu Tramwaju na Naramowice od pętli Wilczak do skrzyżowania ul. Garbary z Estkowskiego i Małe Garbary
Poglądowa wizualizacja przebiegu II etapu Tramwaju na Naramowice od pętli Wilczak do skrzyżowania ul. Garbary z Estkowskiego i Małe Garbary

W czerwcu Rada Miasta Poznania zagwarantowała pieniądze na opracowanie dokumentacji projektowej drugiego etapu trasy na Naramowice. Przetarg na wyłonienie wykonawcy ogłosiła w imieniu miasta oraz spółki Aquanet, spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie.

W ramach drugiego etapu budowy powstaną bądź zostaną przebudowane torowiska tramwajowe na odcinku ponad 3 km i prawie 5 km dróg. Inwestycja ma już decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach i opracowany Program Funkcjonalno-Użytkowy.

Pierwszy etap trasy tramwajowej na Naramowice powstał dwa lata temu.

– Budowa II etapu trasy tramwajowej na Naramowice jest niezwykle istotna dla mieszkańców północnej części miasta – mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania. – Dzięki niej dojazd komunikacją miejską z Naramowic do centrum będzie jeszcze szybszy i wygodniejszy. Prościej będzie dostać się tam tramwajem niż samochodem. To z kolei ograniczy emisję zanieczyszczeń. Poprawi się także bezpieczeństwo wszystkich użytkowników ruchu, w tym przede wszystkim osób z niepełnosprawnościami, pieszych oraz rowerzystów.

 

Nowa trasa tramwajowa ma mieć długość ok. 3 km i biec od pętli Wilczak przez ulice Szelągowską i Garbary do węzła Małe Garbary. W ramach inwestycji miasto chce przebudować także ciągi piesze i rowerowe, skrzyżowanie ul. Estkowskiego, Małe Garbary i Garbary, a także przylegające do niego fragmenty ulic Solnej (do placu Wielkopolskiego) i Estkowskiego (do ul. Szyperskiej). Przewidziana jest również zmiana przebiegu torowiska na odcinku Małe Garbary — Wolnica. Konieczne jest takie przygotowanie jego geometrii, by w przyszłości inwestycje tramwajowe mogły zostać zrealizowane w ul. Solnej i na dalszym fragmencie ul. Garbary.

– Ogłoszone postępowanie przetargowe obejmuje wykonanie kompleksowych usług: opracowanie pełnej dokumentacji projektowej dla całego zakresu inwestycji, uzyskanie wszelkich niezbędnych decyzji administracyjnych zezwalających na jej realizację, świadczenie wsparcia technicznego na etapie wyboru wykonawcy robót budowlanych, a także sprawowanie nadzoru autorskiego. Takie podejście do zbliżających się działań pokazuje, że Miasto nie odkłada realizacji tej inwestycji. W ramach swoich obowiązków wybrane biuro projektowe przeanalizuje jeszcze kilka istotnych kwestii, które były w ostatnim czasie podnoszone m.in. przez mieszkańców i mieszkanki – mówi Marcin Gołek, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

 

Nie tylko torowisko i drogi

Jak informuje poznański Magistrat, wraz z inwestycją przebudowanych zostanie ok. 7 km sieci kanalizacyjnej, ponad 3 km sieci wodociągowej i gazowej, ponad kilometr – ciepłowniczej, ok. 10 km sieci elektroenergetycznych oraz ok. 5 km sieci telekomunikacyjnej. Projektant stworzy także koncepcję ostatecznego zagospodarowania terenu.

Dodaj komentarz