Miasto Poznań ogłosiło przetarg na projekt dalszego ciągu trasy na Naramowice. Dzięki tej inwestycji mieszkańcy północnej części Poznania będą mogli jeszcze szybciej i wygodniej dotrzeć do centrum. Oferty składać można do 5 listopada.
W czerwcu Rada Miasta Poznania zagwarantowała pieniądze na opracowanie dokumentacji projektowej drugiego etapu trasy na Naramowice. Przetarg na wyłonienie wykonawcy ogłosiła w imieniu miasta oraz spółki Aquanet, spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie.
W ramach drugiego etapu budowy powstaną bądź zostaną przebudowane torowiska tramwajowe na odcinku ponad 3 km i prawie 5 km dróg. Inwestycja ma już decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach i opracowany Program Funkcjonalno-Użytkowy.
Pierwszy etap trasy tramwajowej na Naramowice powstał dwa lata temu.
– Budowa II etapu trasy tramwajowej na Naramowice jest niezwykle istotna dla mieszkańców północnej części miasta – mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania. – Dzięki niej dojazd komunikacją miejską z Naramowic do centrum będzie jeszcze szybszy i wygodniejszy. Prościej będzie dostać się tam tramwajem niż samochodem. To z kolei ograniczy emisję zanieczyszczeń. Poprawi się także bezpieczeństwo wszystkich użytkowników ruchu, w tym przede wszystkim osób z niepełnosprawnościami, pieszych oraz rowerzystów.
Nowa trasa tramwajowa ma mieć długość ok. 3 km i biec od pętli Wilczak przez ulice Szelągowską i Garbary do węzła Małe Garbary. W ramach inwestycji miasto chce przebudować także ciągi piesze i rowerowe, skrzyżowanie ul. Estkowskiego, Małe Garbary i Garbary, a także przylegające do niego fragmenty ulic Solnej (do placu Wielkopolskiego) i Estkowskiego (do ul. Szyperskiej). Przewidziana jest również zmiana przebiegu torowiska na odcinku Małe Garbary — Wolnica. Konieczne jest takie przygotowanie jego geometrii, by w przyszłości inwestycje tramwajowe mogły zostać zrealizowane w ul. Solnej i na dalszym fragmencie ul. Garbary.
– Ogłoszone postępowanie przetargowe obejmuje wykonanie kompleksowych usług: opracowanie pełnej dokumentacji projektowej dla całego zakresu inwestycji, uzyskanie wszelkich niezbędnych decyzji administracyjnych zezwalających na jej realizację, świadczenie wsparcia technicznego na etapie wyboru wykonawcy robót budowlanych, a także sprawowanie nadzoru autorskiego. Takie podejście do zbliżających się działań pokazuje, że Miasto nie odkłada realizacji tej inwestycji. W ramach swoich obowiązków wybrane biuro projektowe przeanalizuje jeszcze kilka istotnych kwestii, które były w ostatnim czasie podnoszone m.in. przez mieszkańców i mieszkanki – mówi Marcin Gołek, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Nie tylko torowisko i drogi
Jak informuje poznański Magistrat, wraz z inwestycją przebudowanych zostanie ok. 7 km sieci kanalizacyjnej, ponad 3 km sieci wodociągowej i gazowej, ponad kilometr – ciepłowniczej, ok. 10 km sieci elektroenergetycznych oraz ok. 5 km sieci telekomunikacyjnej. Projektant stworzy także koncepcję ostatecznego zagospodarowania terenu.