Wywiady

Radosław Włoszek: Chcemy być gotowi na wyzwania kolejnej dekady [WYWIAD]

Nowe zaplecze techniczne w Oświęcimiu jest kluczowe w kontekście rozwoju naszej floty. Już w latach 2025–2026 nasz park taborowy powiększy się o 12 pojazdów – 6 zmodernizowanych jednostek EN57AL oraz 6 zupełnie nowych pociągów typu Impuls 2. To wzrost o blisko 40% w ciągu dwóch lat. Punkt w Krakowie osiągnął już niemal maksymalną przepustowość, dlatego naturalnym krokiem było stworzenie drugiego ośrodka utrzymania w zachodniej części województwa.

Tylko do i z Oświęcimia uruchamiamy dzisiaj aż 67 pociągów dziennie, Nowe zaplecze wpisuje się w ten rozwój, umożliwiając sprawną obsługę techniczną pojazdów właśnie w tej części regionu.

Naszą ambicją jest dalszy wzrost liczby pasażerów – już dziś z naszych usług kolejowych korzysta blisko 1,3 mln osób miesięcznie, a razem z pasażerami Małopolskich Linii Dowozowych to prawie 1,7 mln osób. Każdy nowy pociąg to więcej miejsc, a więcej miejsc to większa dostępność i kolejni pasażerowie. Nasze doświadczenie pokazuje, że każda nowa trasa szybko znajduje odbiorców.

W 2021 roku przewieźliśmy 4,5 mln pasażerów, dziś – przy tej samej liczbie pojazdów – to już ponad 13,7 mln. W tym kontekście nasz priorytet to stabilny rozwój usług w Małopolsce, gdzie wciąż istnieje ogromny, niezagospodarowany potencjał dla transportu aglomeracyjnego i regionalnego.

Dodaj komentarz