Zaletą akumulatorowego agregatu elektrycznego jest możliwość zastosowania na liniach łączących odcinki zelektryfikowane i niezelektryfikowane. Znacząco zwiększy to wygodę, ponieważ pasażerowie nie będą już musieli przesiadać się między składami elektrycznymi i spalinowymi. W regionie powstaną nowe bezpośrednie połączenia m.in. z Ostrawy do Veřovic, z Krnova do Czeskiego Cieszyna, czy z Ostrawy do Nowego Jiczyna.
– Mamy wieloletnie doświadczenie w produkcji pojazdów z akumulatorami. Mamy w swoim portfolio tramwaje bateryjne, które kursują po tureckich miastach Konya i Eskişehir. Wyposażamy także tramwaje z kontraktu dla niemieckiej firmy transportowej rnv w baterię trakcyjną. Do naszych ważnych produktów należą trolejbusy i autobusy elektryczne, których łącznie dostarczyliśmy ponad 300 sztuk i można je znaleźć niemal w całej Europie. Pociągi akumulatorowe są zatem kolejnym krokiem w wykorzystaniu naszego know-how i pokazaniu naszym partnerom, że jesteśmy w stanie zaoferować przyjazną środowisku alternatywę dla niemal każdego środka transportu – dodaje Tomáš Ignačák, z Grupy Škoda.
Parametry techniczne dwuczłonowej jednostki jednopokładowej RegioPanter wyposażonej w akumulatory
- Długość jednostki: 52 900 mm
- Szerokość jednostki: 2820 mm
- Wysokość jednostki: 4260 mm
- Wysokość z peronu: 580 mm
- Liczba miejsc (w tym pierwsza klasa): 140 (8)
- Całkowita liczba pasażerów: 323
- Miejsca dla wózków inwalidzkich: 2
- Miejsca na rowery/wózki dziecięce: 9/4
- Moc: 4 × 340 kW
- Maksymalna prędkość: 160 km/h (120 km/h w trybie akumulatorowym)
- Zasilanie: 3 kV DC/ 25 kV 50 Hz