Aktualnie zadanie jest w trakcie projektowania.
– Prace budowlane planujemy rozpocząć w IV kwartale br., a zakończyć w czerwcu 2026 r. – dodają PLK. – W ich ramach na stacji Rypin zbudowany zostanie nowy peron, a obecny będzie zmodernizowany. Tory o długości 750 metrów umożliwią obsługę najdłuższych pociągów towarowych, które dzięki temu będą mogły przewieźć więcej ładunku. Realizacja zadania poprawi przepustowość stacji i odcinka linii nr 33 Sierpc – Brodnica, na którą będzie mogło wyjechać więcej składów oraz umożliwi organizatorowi przewozów oraz przewoźnikom przygotowanie atrakcyjniejszej oferty połączeń regionalnych i dalekobieżnych. Będzie także możliwe przygotowanie lepszej oferty dla przewoźników towarowych, będących użytkownikami bocznic w tym regionie.
W III kwartale 2026 r. na linii nr 33 PLK planują oddać do użytku nowy przystanek Brodnica Południowa, z którego będzie można wsiąść do pociągu w kierunku centrum miasta lub Rypina. Obiekt w sąsiedztwie przejazdu kolejowo-drogowego przy ul. 18 Stycznia powstanie ze środków „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”.