Rosnące zapotrzebowanie na lokomotywy i usługi wymusiło na Siemens Mobility rozbudowę zakładu w Monachium-Allach. Fabryka powiększona zostanie z 50 tys. mkw do 80 tys. mkw., zapewniając dodatkową przestrzeń do nowych zamówień, optymalizację przepływów produkcyjnych i logistycznych. Zwiększy się także powierzchnia biurowa.
Zakład w Monachium-Allach to jedna z najnowocześniejszych fabryk lokomotyw w Europie. W pracy wykorzystuje najnowsze innowacyjne technologie, m.in. roboty do spawania laserowego, rozszerzoną rzeczywistość i symulacje 3D z cyfrowymi bliźniakami.
– Rozbudowa zakładu pozwoli nam zwiększyć produkcję i zaspokoić rosnące zapotrzebowanie rynku w Europie. Będziemy teraz mogli budować w Allach ponad 300 lokomotyw rocznie i tworzyć nowe, wysoko wykwalifikowane miejsca pracy – powiedział Albrecht Neumann, CEO Rolling Stock w Siemens Mobility.
Rok temu zakończyła się rozbudowa zajezdni i sieci serwisowej w Novarze we Włoszech oraz w Bratysławie na Słowacji.
– Kontynuujemy rozwój i rozbudowę punktów serwisowych wzdłuż transeuropejskich korytarzy kolejowych. Dzięki rozbudowie centrum kompetencyjnego dla lokomotyw w Monachium-Allach, nasi klienci skorzystają z dodatkowych możliwości i szerokiej oferty konserwacji zapobiegawczej i naprawczej. Ścisła interakcja między Rail Service Center a centrum danych pozwala nam stale rozwijać i udoskonalać nasze usługi cyfrowe oparte na Railigent X. W rezultacie możemy zapewnić do 100 procent dostępności lokomotyw – skomentował Johannes Emmelheinz, CEO Customer Usługi w Siemens Mobility.
Fabrykę w Monachium-Allach zbudowała firma Krauss-Maffei na początku XX wieku. Siemens całkowicie przejął fabrykę od Krauss-Maffei w 2001 roku. Produkcję lokomotyw Vectron w Allach rozpoczął w 2010 roku. Od tego czasu na całym świecie sprzedano ponad 1600 takich lokomotyw. W 2015 r. dział usług Siemens Mobility otworzył w Allach Centrum Obsługi Kolejowej i centrum danych. Dzięki temu zakład może optymalnie wykorzystywać synergię między produkcją a serwisem.
Certyfikowane procesy, innowacyjny sprzęt i zaawansowane technologie cyfrowe, takie jak Railigent X, zapewniają pełną dostępność systemu dla klientów i zapewniają wydajną infrastrukturę usługową. W zakładzie w Monachium-Allach pracuje obecnie ponad 1600 osób. Bieżące inwestycje w automatyzację produkcji, a także cyfryzację procesów utrzymują konkurencyjność zakładu oraz zapewniają najwyższy poziom niezawodności i jakości procesów.