Urząd Transportu Kolejowego udostępnił bezpłatną aplikację mobilną „Bezpiecznik”, umożliwiającą zgłaszanie nieprawidłowości związanych z bezpieczeństwem ruchu na kolei. Aplikacja dostępna jest na smartfony z systemem Android oraz iOS.
Jak działa aplikacja?
Za jej pomocą pasażerowie, pracownicy kolei oraz kierowcy mogą zgłaszać nieprawidłowości, które zaobserwują w trakcie przejazdu pociągiem lub w okolicach infrastruktury kolejowej. „Bezpiecznik” pozwala również na kontakt z infolinią UTK.
– Pomysł stworzenia aplikacji mobilnej ułatwiającej zgłaszanie nieprawidłowości w ruchu kolejowym jest jednym z elementów naszych działań w zakresie bezpieczeństwa na kolei. Wykorzystanie do tego nowych technologii jest naturalnym rozwiązaniem – każdy z nas przecież posiada przy sobie telefon, a dzięki „Bezpiecznikowi” będzie można szybciej reagować na niebezpieczne sytuacje – mówi dr inż. Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.
W jaki sposób należy dokonać zgłoszenia przy pomocy aplikacji?
Jeżeli zainstalowaliśmy aplikację na swoim telefonie i chcemy zaalarmować o nieprawidłowościach, musimy wypełnić krótki formularz. W nim przekazać istotne informacje:
- określenie rodzaju sprawy (zgłoszenie/zapytanie)
- podmiotu, którego dotyczy zgłoszenie
- opis zaistniałej sytuacji
- załączyć pliki – zdjęcia lub filmy
Autor zgłoszenia ma możliwość śledzenia postępów w sprawie.
Poprzez aplikację możemy dokonywać zgłoszeń anonimowo. W przypadku, gdy użytkownik będzie chciał uzyskać odpowiedź na pytanie lub informacje dot. zgłoszenia, będzie musiał podać swoje dane osobowe – adres e-mail lub adres korespondencyjny.