Stadler dostarczy włoskiemu operatorowi kolejowemu Trenitalia do 50 lokomotyw Eurolight Dual. Pierwsze zamówienie obejmuje 13 pojazdów oraz pełną obsługę serwisową przez okres 10 lat z możliwością przedłużenia na kolejne 5 (+5) lat.
Włoski narodowy operator kolejowy Trenitalia wygrał z Stadlerem przetarg ogłoszony w 2022 roku na dostawę i konserwację lokomotyw dwusystemowych (3kV DC + diesel). Nowe pojazdy eksploatowane będą na całej sieci kolejowej Włoch. Osiągają maksymalną prędkość 160 km/h i bazują na 4-osiowej platformie lokomotywy EUROLIGHT.
Nowe lokomotywy to najnowsze pojazdy z rodziny Eurolight. Posiadają wspólną kompaktową konstrukcję, a także najnowszą technologię wózków. Charakteryzują się wysokimi osiągami, niską masą oraz zmniejszonym naciskiem na oś, który nie przekroczy 20 ton/oś.
Lokomotywy wyposażone są w systemy bezpieczeństwa ETCS B3R2/SCMT/SCC oraz łączą trakcję spalinową i elektryczną. Dzięki temu Trenitalia może korzystać z nich w całej włoskiej sieci RFI.
Lokomotywy wyposażone zostaną w system rekuperacji, a także system trakcji AC z jednym falownikiem na oś Ponadto, wykonawca zainstaluje system HEP do zasilania pociągu energią. Nowe lokomotywy EUROLIGHT Dual dla Trenitalia zaoferują maszynistom komfort, bezpieczeństwo i doskonałą widoczność.
– Rodzina lokomotyw Eurolight ma wiele zastosowań i może kursować na wszystkich typach linii – podkreśla Iñigo Parra, dyrektor generalny Stadler Valencia. – Innowacyjne i ekonomiczne rozwiązania pozwolą chronić środowisko, a także realizować przyjazne usługi kolejowe. Pojazdy sprostają wymaganiom Trenitalii – są niezawodne, wydajne i produktywne.
Na realizacje pierwszego kontraktu Stadler ma 4 lata.