Targi Wydarzenia

Strategia PKP „Intercity” – kolej dużych inwestycji w praktyce

Polska Izba Kolei oraz PKP Intercity SA po raz dziesiąty przygotowały konferencję w ramach której zaprezentowano strategię inwestycyjną przewoźnika. Wydarzenie zostało oparte na dialogu spółki z kontrahentami oraz zaprezentowaniu potencjału i projektów przewoźnika. Konferencji towarzyszyła gala przygotowano z okazji X- tej jubileuszowej edycji.

X Konferencja Techniczno-Naprawcza PKPIntercity” SA odbyła się w Żninie. Jej otwarcia dokonali Jarosław Oniszczuk i Adam Laskowski wchodzący w skład zarządu przewoźnika oraz Adam Musiał, Dyrektor Generalny Izby Kolei. Po krótkim wprowadzeniu w zakres i cel konferencji nastąpiło wręczenie certyfikatów dla nowych firm zrzeszonych w Izbie Kolei. Tym razem były to firmy: Instytut Transportu Szynowego Sp. z o.o., VEGA URZĄDZENIA CHŁODNICZE Sp. z o.o., SCHUNK CARBON TECHNOLOGY S.R.O. Sp. z o.o., OMNI3D Sp. z o.o., EFD Induction Sp. z o.o., Sieć Łukasiewicz- Poznański Instytut Technologiczny, Angst+Pfister Polska Sp. z o.o., 4TRAMCAR Sp. z o.o.

Podczas inauguracyjnego wystąpienia Adam Laskowski, Członek Zarządu „PKP Intercity” SA omówił realizację strategii taborowej przewoźnika. Obecna stanowi kontynuację programu inwestycyjnego z perspektywą do 2023 roku. Przypomniał, że zwiększono nakłady na inwestycje i do 2030 roku Spółka zainwestuje łącznie 27 mld zł. Tym samym do 2030 roku flota przewoźnika ma zostać znacząco wymieniona. Zakłada się, że wszystkie pojazdy będą nowe lub zmodernizowane.