Targi Wydarzenia

Strategia PKP „Intercity” – kolej dużych inwestycji w praktyce

Piotr Kisielewski (Prezes Zarządu) z Kisielewski Sp. z o.o. w prezentacji „Elektromagnes do prostowania i napinania blach poszycia pudeł wagonów i lokomotyw” podkreślił, że współpraca z jego firmą to gwarancja kompleksowej obsługi, poprzez dostawę surowca, planowanie, konstrukcje i produkcję. Technologie stosowane w procesie utrzymania i diagnostyki taboru szynowego były tematem prezentacji Łukasza Kosteczko, Kierownika ds. Sprzedaży z Przedsiębiorstwa Projektowo – Wdrożeniowego „Koltech” sp. z o.o. Kolejny blok konferencji przeznaczony był na omówienie przez przedstawicieli zakładów regionalnych PKP Intercity wybranych zagadnień z zakresu obsługi i utrzymania taboru.

Sebastian Królikowski. Zastępca Dyrektora Zakładu Centralnego przedstawił wymagania dotyczące infrastruktury technicznej (budowle, urządzenia, wyposażenie) do prawidłowej obsługi i utrzymania nowoczesnego taboru kolejowego eksploatowanego w PKP INTERCITY SA. Królikowski przykładowo zaznaczył, że w przypadku obiektów utrzymania pojazdów trakcyjnych i lokomotywowni do zakresu działania obiektów napraw pojazdów trakcyjnych należy:

• wykonywanie przeglądów okresowych pojazdów trakcyjnych, ich zespołów i podzespołów,
• naprawy rewizyjne, bieżące i awaryjne pojazdów trakcyjnych,
• produkcja uzupełniających, nietypowych i prostych części zamiennych i urządzeń, niezbędnych do wykonywania napraw bieżących,
• obrządzanie i wyposażenie pojazdów trakcyjnych,
• mycie, czyszczenie i garażowanie pojazdów trakcyjnych,
• naprawa narzędzi i pomocy warsztatowych,
utrzymanie i naprawa maszyn i urządzeń lokomotywowni.

Mariusz Janik – Zastępca Dyrektora Zakładu Południowego streścił aplikację Teczka maszynisty. Teczka maszynisty to kompleksowy system wsparcia prowadzących pojazdy kolejowe w zakresie posługiwania się wszelaką dokumentacją. W jednym miejscu maszynista uzyskuje dostęp do dokumentów, które niegdyś były dystrybuowane wyłącznie w formie papierowej. Ułatwia to znacznie proces przygotowania do pracy, jak i obsługi dokumentacji w trakcie prowadzenia pociągu.

Sławomir Leman – Zastępca Dyrektora Zakładu Północnego, przedstawił modernizację zapleczy utrzymania taboru kolejowego w Zakładzie Północnym.

Planowane inwestycje na terenie Zakładu Północnego:

• realizacja inwestycji – budowa zaplecza i rozbudowa bocznicy Szczecin Zaleskie Łęgi,
• realizacja II i III etapu rozbudowy zaplecza w Gdyni Grabówku,
• rozbudowa zaplecza na bocznicy w Kołobrzegu,
budowa bocznicy w Bydgoszczy,
budowa bocznicy w Świnoujściu.

Natomiast Andrzej Bokszczanin, Zastępca Dyrektora Zakładu Zachodniego, opowiedział o wdrożeniu do eksploatacji ED74. W drugim dniu konferencji odbyły się spotkania bilateralne w ramach, których omówiono realizacje zawartych i bieżących umów oraz zasad współpracy pomiędzy przewoźnikiem i wybranymi firmami. W spotkaniach wzięły udział następujące podmioty- POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ S.A, H.CEGIELSKI FABRYKA POJAZDÓW SZYNOWYCH Sp. z o.o., PKP Intercity Remtrak sp. z o.o., POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ S.A./ PESA Mińsk Mazowiecki S.A., KNORR BREMSE SYSTEMY KOLEJOWE POLSKA Sp. z o.o., COMPREMUM S.A., NEWAG S.A., OLKOL Sp. z o.o., Stadler Polska Sp. z o.o.

Dodaj komentarz