Inwestycje Raport z Polski Wydarzenia

Swarzewo i Mrzezino zyskają nowoczesne dworce kolejowe [ZDJĘCIA]

Dworzec w roku 2012
Dworzec w roku 2012

We wnętrzu dworca zaprojektowano niewielką poczekalnię doświetloną przez dwie olbrzymie witryny okienne. Wnętrze zaprojektowano minimalistycznie i nowocześnie. Grafitową posadzkę gresową zestawiono z białymi ścianami i sufitem. We wnętrzu, poza ławkami, podróżni znajdą gabloty na rozkłady jazdy, elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów pociągów oraz zegar. W pobliżu poczekalni zlokalizowano również toaletę.

Zmieni się również otoczenie obiektu. Zostaną wykonane nowe chodniki i nawierzchnia drogi dojazdowej.

W sąsiedztwie dworca zaprojektowano również 6 miejsc parkingowych. Poza tym pojawią się nowe elementy małej architektury oraz uporządkowana zostanie zieleń.

Ekologicznie, komfortowo, bezpiecznie

Poprawa estetyki i przywrócenie obsługi pasażerów na dworcach Mrzezino i Swarzewo to nie jedyne cele inwestycji. Budynki staną się również bardziej ekologiczne dzięki zastosowaniu energooszczędnego oświetlenia, a także pomp ciepła. Poza tym na dachu dworca Mrzezino oraz wiacie rowerowej przy dworcu Swarzewo zostaną umieszczone panele fotowoltaiczne, które będą produkowały „zieloną energię”. W projekcie uwzględniono również montaż nowoczesnych systemów bezpieczeństwa, a także inteligentnych systemów zarządzania budynkiem. Ponadto obydwa dworce będą pozbawione barier architektonicznych, a także przyjazne dla osób z niepełnosprawnościami.

Koszt przebudowy dworców Swarzewo i Mrzezino to odpowiednio 5,88 mln złotych brutto i 4,49 mln złotych brutto. Termin zakończenia modernizacji dworca Swarzewo to koniec tego roku, a w Mrzezinie – połowa przyszłego. Na pierwszym z nich wykonawca – Przedsiębiorstwo Remontowo – Budowlane „AGAD” Sp. z o.o. – pracuje obecnie nad układaniem instalacji sanitarnych, elektrycznych i teletechnicznych zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz budynku. Natomiast w Mrzezinie, gdzie za przeprowadzenie robót budowlanych będzie odpowiadała firma 3JM Michał Bryłka, prace ruszą lada dzień. Inwestorem w obydwóch przypadkach są Polskie Koleje Państwowe S.A. Opracowanie dokumentacji projektowych dla przebudowy obydwóch dworców zostało dofinansowane ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Dodaj komentarz