![[Lokalizacja pociągów i dworców na trasach w czasie rzeczywistym, przykład]](https://raportkolejowy.pl/wp-content/uploads/2023/01/Lokalizacja-pociagow-i-dworcow-na-trasach-w-czasie-rzeczywistym-przyklad.png)
Mapa konkretnych korzyści
Narzędzia systemu informacji geograficznej pozwalają na monitoring położenia wszystkich pojazdów szynowych wyposażonych w odbiornik GPS w czasie rzeczywistym. Interaktywna mapa może pokazać najważniejsze dane związane z lokalizacją, prędkością, zatrzymaniami oraz zbliżaniem się pociągów do określonych punktów, np. stacji. Dzięki technologii GIS możliwy jest też monitoring najważniejszych parametrów pociągu i informowanie pracowników działu eksploatacji o statusie danego pojazdu w czasie rzeczywistym. Wszystko przedstawione jest na interaktywnej mapie, gdzie informacje są czytelne i zrozumiałe dla wszystkich zainteresowanych.
![[Kokpit menadżerski ze zgłoszeniami incydentów w pociągach, przykład]](https://raportkolejowy.pl/wp-content/uploads/2023/01/Kokpit-menadzerski-ze-zgloszeniami-incydentow-w-pociagach-przyklad.png)
![[Portal informacji przestrzennej przewoźnika, przykład]](https://raportkolejowy.pl/wp-content/uploads/2023/01/Portal-informacji-przestrzennej-przewoznika-przyklad.png)
-W ten sposób wkraczamy w obszar budowania więzi między klientem a przewoźnikiem – która z marketingowego punktu widzenia jest nie do przecenienia. Proste narzędzia oraz interaktywne aplikacje, takie jak Story Maps, pozwalają na tworzenie wciągających treści i udostępnianie ich podróżnym – dodaje Piotr Walenko.
Firma przyjazna pracownikom
Coraz większym wyzwaniem staje się dziś także przyciągnięcie pracowników i zatrzymanie ich w firmie. Ich oczekiwania stale wzrastają – obsługa pociągów chce mieć np. możliwość intuicyjnego i szybkiego zgłaszania incydentów na trasie. Nerwowy pasażer, niebezpieczne sytuacje, zepsute okno czy grzejnik, akty wandalizmu, usterki techniczne – to wszystko można obecnie zgłosić jednym kliknięciem na smartfonie. W oparciu o takie informacje można zaś na bieżąco podejmować decyzje o najlepszym sposobie reakcji. Dzięki temu tegoroczne podróże będą mogły stawać się coraz lepsze, a co za tym idzie, satysfakcja klientów (i wpływy z biletów) również będą rosnąć.




