Aktualności Inwestycje Tramwaje

Toruń zdecyduje się na tramwaj na Lewobrzeże?

Prezydent Torunia powołał zespół ekspertów do przygotowania koncepcji przebiegu nowej linii tramwajowej na Lewobrzeże. Jakie są warianty dla trasy?

Tramwaj na Lewobrzeże - jakie są możliwości? (fot. Michał Grossmann)
Tramwaj na Lewobrzeże – jakie są możliwości? (fot. Michał Grossmann)

Zespół ekspertów z zastępcą prezydenta miasta, Rafałem Pietrucieniem na czele, otrzymał czas do wakacji, aby opracować koncepcję trasy tramwajowej na Lewobrzeże. Ma ono uwzględnić zarówno przebieg tras tramwajowych po lewobrzeżnej części Wisły, jak i analizę możliwości rozwoju sieci po prawej stronie miasta.

– Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu zlecił przygotowanie kompleksowego opracowania koncepcji doprowadzenia i przebiegu tras tramwajowych po lewobrzeżnej części Torunia, uwzględniając również analizę możliwości rozwoju istniejącej sieci tramwajowej w prawobrzeżnej części miasta – mówi Paweł Gulewski, prezydent Torunia. – Oczekuję, że w lipcu lub sierpniu bieżącego roku będziemy mogli poddać to opracowanie szczegółowym analizom. Podjąłem decyzję o powołaniu specjalnego zespołu. Jestem przekonany, że dzięki współpracy doświadczonych specjalistów i ekspertów, uda nam się wypracować najlepsze rozwiązania, które przyczynią się do poprawy jakości życia mieszkańców Torunia i uczynią nasze miasto jeszcze bardziej przyjaznym, także pod względem komunikacyjnym, dla mieszkańców.

 

Opracowanie dla rozwoju sieci tramwajowej na prawobrzeżnej części Torunia ma uwzględnić wykorzystanie połączeń tramwajowych między kluczowymi osiedlami i lokalizacjami, tak aby zwiększyć atrakcyjność i efektywność siatki połączeń. Do możliwości wliczają się:

  • połączenie tramwajowe osiedla JAR, przez osiedle Wrzosy Koniuchy wzdłuż ul. Szosa Chełmińska do ul. Długiej,
  • połączenia tramwajowe osiedla Chełmińskie Przedmieście w śladzie planowej trasy średnicowej, tj. od skrzyżowania ul. Szosa Chełmińska z Trasą Prezydenta Władysława Raczkiewicza do pętli tramwajowej na osiedlu Bielany,
  • połączenie tramwajowe osiedla Bielany w śladzie planowej trasy średnicowej, tj. pętli tramwajowej na osiedlu Bielany do projektowanej zajezdni tramwajowej przy ul. Szosie Bydgoskiej,
  • połączenia tramwajowe pomiędzy pętlą Elana a pętlą Olimpijska w śladzie ulic Skłodowskiej-Curie i Olimpijska.

Ponadto analizie poddana jest zarówno możliwość wykorzystania istniejących już przepraw przez Wisłę, jak i planowanych nowych mostów.

Dodaj komentarz