Prezydent Torunia powołał zespół ekspertów do przygotowania koncepcji przebiegu nowej linii tramwajowej na Lewobrzeże. Jakie są warianty dla trasy?

Zespół ekspertów z zastępcą prezydenta miasta, Rafałem Pietrucieniem na czele, otrzymał czas do wakacji, aby opracować koncepcję trasy tramwajowej na Lewobrzeże. Ma ono uwzględnić zarówno przebieg tras tramwajowych po lewobrzeżnej części Wisły, jak i analizę możliwości rozwoju sieci po prawej stronie miasta.
– Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu zlecił przygotowanie kompleksowego opracowania koncepcji doprowadzenia i przebiegu tras tramwajowych po lewobrzeżnej części Torunia, uwzględniając również analizę możliwości rozwoju istniejącej sieci tramwajowej w prawobrzeżnej części miasta – mówi Paweł Gulewski, prezydent Torunia. – Oczekuję, że w lipcu lub sierpniu bieżącego roku będziemy mogli poddać to opracowanie szczegółowym analizom. Podjąłem decyzję o powołaniu specjalnego zespołu. Jestem przekonany, że dzięki współpracy doświadczonych specjalistów i ekspertów, uda nam się wypracować najlepsze rozwiązania, które przyczynią się do poprawy jakości życia mieszkańców Torunia i uczynią nasze miasto jeszcze bardziej przyjaznym, także pod względem komunikacyjnym, dla mieszkańców.
Opracowanie dla rozwoju sieci tramwajowej na prawobrzeżnej części Torunia ma uwzględnić wykorzystanie połączeń tramwajowych między kluczowymi osiedlami i lokalizacjami, tak aby zwiększyć atrakcyjność i efektywność siatki połączeń. Do możliwości wliczają się:
- połączenie tramwajowe osiedla JAR, przez osiedle Wrzosy Koniuchy wzdłuż ul. Szosa Chełmińska do ul. Długiej,
- połączenia tramwajowe osiedla Chełmińskie Przedmieście w śladzie planowej trasy średnicowej, tj. od skrzyżowania ul. Szosa Chełmińska z Trasą Prezydenta Władysława Raczkiewicza do pętli tramwajowej na osiedlu Bielany,
- połączenie tramwajowe osiedla Bielany w śladzie planowej trasy średnicowej, tj. pętli tramwajowej na osiedlu Bielany do projektowanej zajezdni tramwajowej przy ul. Szosie Bydgoskiej,
- połączenia tramwajowe pomiędzy pętlą Elana a pętlą Olimpijska w śladzie ulic Skłodowskiej-Curie i Olimpijska.
Ponadto analizie poddana jest zarówno możliwość wykorzystania istniejących już przepraw przez Wisłę, jak i planowanych nowych mostów.