Inwestycje Raport z Polski Wydarzenia

Trwa budowa nowej hali serwisowej Kolei Dolnośląskich

Nowa hala serwisowa Kolei Dolnośląskich nabiera kształtów. Do końca prac związanych z jej budową zostało zaledwie kilka miesięcy. W czwartek, 17 listopada, w Legnicy przy ul. Pątnowskiej, gdzie zlokalizowana jest inwestycja, miała miejsce uroczystość zawieszenia wiechy.

Fot. Koleje Dolnośląskie
Fot. Koleje Dolnośląskie

Nowa, trzytorowa hala serwisowa, której generalnym wykonawcą jest firma Alstal Grupa Budowlana, powstaje obok istniejącego obiektu Kolei Dolnośląskich. Wykonano już fundamenty, a także konstrukcję budynku serwisowego. Dodatkowo zrealizowano budowę ścian oporowych przy skarpach, a także większość robót ziemnych i kanały serwisowe.

Kluczowa inwestycja kolejowa na Dolnym Śląsku

Koleje Dolnośląskie od 14 lat budowane są od podstaw i jest to pierwszy regionalny przewoźnik w kraju, powołany do życia w taki sposób – mówi Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich. – Od początku zlecaliśmy serwisowanie naszych pojazdów i w przypadku bardziej zaawansowanych przeglądów robimy to nadal. Teraz dzięki budowie nowej hali serwisowej będziemy jednak w stanie przeprowadzać zaawansowane przeglądy na poziomie P4 we własnym zakresie. Ta inwestycja odciąży Spółkę zarówno w kwestii bieżących wydatków, związanych z serwisowaniem pojazdów na zewnątrz, jak i zapewni dodatkowe miejsca pracy.

 

Inwestycja realizowana jest przy wsparciu Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego kwotą przewyższającą 50 mln zł, a także przy wsparciu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego. Łączna wartość prowadzonych prac sięga 65 mln zł.

Samorząd inwestuje w kolej

– Konsekwentnie działamy na rzecz odbudowy kolei na Dolnym Śląsku, zwiększając liczbę destynacji, do których docierają pociągi KD, i pokonując coraz więcej kilometrów – mówi Tymoteusz Myrda, członek zarządu Województwa Dolnośląskiego, odpowiedzialny za infrastrukturę. – Po latach kolej wraca do Chocianowa, a Koleje Dolnośląskie na Nadodrzankę, dlatego też rozwój spółki i budowa nowej hali serwisowej jest kluczowa dla dalszej możliwości rozwoju połączeń kolejowych na Dolnym Śląsku.