Siemens Mobility zaprezentował na targach InnoTrans w Berlinie pierwszy pociąg dużych prędkości Velaro dla Egiptu. Jednostka dedykowana jest 2000-km systemowi kolei egipskich. Pociąg zaprojektowany został tak, by wytrzymać trudne warunki klimatyczne i piaszczyste północnej Afryki. To pierwsza jednostka z 41 pociągów Velaro wyprodukowanych przez Siemens Mobility, na potrzeby wielomiliardowego projektu konsorcjum z Orascom Construction i The Arab Contractors.
– Prezentacja pierwszego pociągu dużych prędkości Velaro jest ważnym kamieniem milowym, ponieważ pracujemy nad zapewnieniem Egipcjanom zrównoważonych podróży koleją. Velaro jest jednym z najnowocześniejszych pociągów dużych prędkości na świecie, obejmującym doświadczenie operacyjne ponad trzech miliardów kilometrów. Ten Velaro będzie jednym z 41 pociągów dużych prędkości, 94 pociągów regionalnych Desiro i 41 Vectronów, które będą działać w Egipcie w ramach tworzenia szóstej co do wielkości sieci dużych prędkości na świecie – mówił Michael Peter, CEO Siemens Mobility.
Velaro Egipt
Velaro Egypt, ośmiowagonowy pociąg dużych prędkości, ma 200 metrów długości i oferuje przedziały klasy Business i Standard, a także wagon restauracyjny. Pociąg ma pojemność 481 pasażerów (479 miejsc siedzących + dwa miejsca dla wózków inwalidzkich), internet na pokładzie i gniazdka elektryczne. Najnowocześniejsze wyświetlacze zapewniają pasażerom informacje o pociągu na żywo przez całą podróż. Velaro Egypt to najnowsza generacja platformy Velaro, zaczerpnięta z Velaro MS używanego przez Deutsche Bahn w Niemczech. Zawiera koncepcję rozproszonej trakcji i jest zaprojektowany tak, aby osiągać prędkości do 250 km/h.
Zbudowany tak, aby wytrzymać ekstremalne warunki klimatyczne i piaszczyste
Aby sprostać wyjątkowym wyzwaniom środowiskowym w Egipcie, takim jak wysokie temperatury, piasek i kurz, pociąg Velaro Egypt został wyposażony w specjalne funkcje zapewniające maksymalną dostępność. Zewnętrzne szczeliny zostały uszczelnione za pomocą pokryw lub szczotek, aby zminimalizować wnikanie piasku i pyłu. W komponentach prowadzących powietrze zainstalowane zostały zaawansowane systemy filtrów, aby utrzymać czyste powietrze, a przepływ powietrza w obszarze podpodłogowym został zoptymalizowany, aby zapobiec przegrzaniu komponentów.
Aby zapobiec unoszeniu się piasku i pyłu do górnych obszarów lub na dach jednostki, opracowano spoilery i dodatkowe środki aerodynamiczne, używane do optymalizacji przepływu powietrza.
Ponadto zwiększono wydajność chłodzenia systemu klimatyzacji.
Aby wyposażyć całą sieć kolejową, Siemens Mobility dostarczy pociągi oparte na sprawdzonych platformach produktowych. Obecnie trwa produkcja. SM zbudował i przetestował już pięć jednostek.