Tramwaje Wydarzenia

W Katowicach ruszy budowa nowej linii tramwajowej

Z Krakowa do Katowic dojedziemy w 70 minut!

Co będzie przedmiotem inwestycji?

W ramach zadania pn. „Budowa linii tramwajowej wzdłuż ul. Grundmanna w Katowicach. Połączenie dwóch magistralnych linii tramwajowych funkcjonujących w układzie wschód – zachód biegnących ul. Chorzowską oraz ul. Gliwicką” wykonawca przewidział budowę ok. 1900 metrów toru pojedynczego (mtp). Uwzględnił również fragmenty torowisk na połączeniu nowej trasy z liniami biegnącymi w ul. Gliwickiej i wzdłuż ul. Chorzowskiej. Sam odcinek dwutorowej linii wzdłuż ul. Grundmanna ma nieco ponad 600 metrów długości. Platformy przystankowe wykonawca stworzy na dwóch końcach budowanego odcinka w pobliżu skrzyżowań z ul. Chorzowską i ul. Gliwicką. Inwestor poprowadzi trasę wzdłuż ulicy Grundmanna – równolegle do jezdni po jej zachodniej stronie. Przewidziana jest także budowa mostu na Rawą oraz wiaduktu z dwutorową linią tramwajową nad Drogową Trasą Średnicową. Będzie to nowe przęsło wiaduktu, po zachodniej stronie istniejących przęseł.

Jarosław Kamiński prezes Zarządu spółki SPAW-TOR, lidera konsorcjum wykonawczego skomentował:

– Cieszymy się, że będziemy mogli realizować kolejny projekt dla spółki Tramwaje Śląskie. Zadanie w Świętochłowicach, którego jesteśmy współwykonawcą jest już na ukończeniu. Mamy nadzieję, że budowa linii wzdłuż ul. Grundmanna będzie przebiegać szybko, sprawnie i terminowo.

 

Poprawa oferty komunikacyjnej

Realizacja zadania ma na celu przede wszystkim poprawę oferty komunikacyjnej w centrum Katowic. Budowa rozjazdów umożliwiających prowadzenie ruchu tramwajowego we wszystkich relacjach da możliwość urozmaicenia tras linii tramwajowych. Pozwoli również na bezpośrednie skomunikowanie wschodnich dzielnic Katowic z Parkiem Śląskim, Stadionem Śląskim czy osiedlem Tysiąclecia. Tego od czasu przebudowy Rynku brakuje. Dodatkowym efektem realizacji tej inwestycji będzie poprawa elastyczności ruchu tramwajowego. Pozwoli to np. na ominięcie odcinka zablokowanego w skutek kolizji, awarii czy innych niecodziennych wydarzeń. Jeśli np. w strefie Rondo – Rynek będą się odbywać jakieś wydarzenia, niepozwalające na prowadzenie ruchu tramwajowego, tramwaje będą mogły ominąć ten fragment sieci korzystając z nowego łącznika.

Zadanie jest częścią „Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w perspektywie UE 2014-2020.

Dodaj komentarz