Inwestycje Pasażer Wydarzenia

Warszawskie metro ruszyło na Bródno

Piotr Młodożeniec, warszawski grafik, wykonał panele z barwnymi grafikami, które można zobaczyć na ścianach zatorowych. Wzory utrzymane są w abstrakcji i odzwierciedlają panoramy okolic budowanych przystanków. Na Bródnie dominuje fiolet i granat, zaś na Kondratowicza tygrysie pasy z kolorami żółtym, pomarańczowym i czerwonym. Na Zaciszu króluje zieleń.

Stacja Bródno posiada niezwykle rozbudowany układ torowy. Tory rozwidlają się jeszcze przed strefą peronową, w związku z czym za ścianami zatorowymi w hali peronowej mieszczą się jeszcze tory prowadzące do skrajnych torów odstawczych. Łącznie, stacja zajmuje ok. 3 hektary i mieści ok. 250 pomieszczeń. Do stacji Kondratowicza przynależy również tunel pieszy w kierunku ul. Św. Wincentego do przyszłego tramwaju na Zieloną Białołękę. Po raz pierwszy w warszawskim metrze pojawiły się dwa ruchome chodniki. Jeden ma mierzyć 50 m, a drugi 36 m długości. Ich szerokość wynosi 1 m.

Jeszcze jeden odcinek II linii

Zgodnie z umową zawartą we wrześniu 2018 r. wykonawcą tego odcinka jest konsorcjum firm Gulermak i Astaldi za 1,398 mld zł. Początkowo zakończenie prac planowano na wrzesień 2021 r., jednak z uwagi na trwającą pandemię harmonogram uległ zmianie i termin  przesunięto na 24 sierpnia.

Kiedy odcinek zostanie otwarty, II linia będzie liczyła ok. 19 km długości. Wówczas do dyspozycji pasażerów będzie 18 stacji. W trakcie robót jest jeszcze ostatni zachodni odcinek na Karolin, który liczy 4 km i składa się z trzech stacji oraz zaplecza STP Karolin. Obecnie odbywa się kompletowanie pozwoleń oraz negocjacje w sprawie waloryzacji kontraktu – umowa zawarta jeszcze w 2018 r. realizowana będzie w formule projektuj i buduj. Od tamtego czasu warunki rynkowe uległy zmianom.

Dodaj komentarz