Inwestycje Raport z Polski

Wkrótce tunelem przejadą jednocześnie dwa pociągi. “Dziś przepisy na to nie pozwalają”

Trwają prace budowlane w tunelu kolejowym k. Trzcińska na linii Wrocław – Jelenia Góra. Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe, za półmetkiem jest zabezpieczanie ścian poszerzonego obiektu. Zakończenie inwestycji wartej ok. 130 mln zł przewidywane jest w połowie roku.

Trwają prace przy poszerzaniu tunelu kolejowego w okolicach Trzcińska na Dolnym Śląsku (fot. W. Szczotka / PKP PLK)
Trwają prace przy poszerzaniu tunelu kolejowego w okolicach Trzcińska na Dolnym Śląsku (fot. W. Szczotka / PKP PLK)

Prace w 300-metrowym tunelu na linii Wrocław – Jelenia Góra odbywają się bez większego wpływu na kursowanie pociągów. Po finalizacji projektu pociągi równocześnie przejadą po obu torach. Do tej pory, z uwagi na szerokość tunelu, zabraniały tego przepisy.

Obiekt został już poszerzony – z ok. 8,3 m do ponad 11 m. Aktualnie realizowana jest docelowa obudowa tunelu. Ściany konstrukcji tworzą przestrzeń umożliwiającą bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego i realizację prac. W ciągu doby przez tunel przejeżdża ponad 30 pociągów.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły na przebudowę tunelu blisko 130 mln zł netto (środki budżetowe i z dokapitalizowania). Zakończenie zadania „Rewitalizacja tunelu liniowego w km 118,700 wraz z infrastrukturą towarzyszącą” jest częścią szerszego projektu „Prace na linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec na odcinku Wrocław – Jelenia Góra oraz przyległych łącznicach” przewidywane jest obecnie na II kw. 2024 r.

Dodaj komentarz