Rok temu PKP Intercity rozpoczęło współpracę z serwisem mPay, który został pierwszym partnerem zewnętrznym narodowego przewoźnika w ramach nowego modelu sprzedaży agencyjnej. Rozszerzenie sieci sprzedaży okazało się ogromnym sukcesem – w ciągu roku spółka sprzedała w ramach ujednoliconych warunków handlowych blisko 3,5 mln biletów.
PKP Intercity intensywnie rozwija zdalne kanały sprzedaży. Bilety na przejazd z przewoźnikiem można dziś kupić na wielu platformach. Pierwszym serwisem, z którym PKP Intercity nawiązało współpracę był mPay. Podjęcie współpracy z zewnętrznymi partnerami to przede wszystkim duże ułatwienie dla pasażerów, którzy korzystają z transportu mieszanego. W ten sposób zyskali możliwość trzymania swoich biletów w jednym miejscu.
Narodowy przewoźnik rozszerza swoją sprzedaż o zewnętrzne platformy od maja 2022 roku. W trosce o komfort podróżnych, bilety na podróż z PKP Intercity można kupić również na platformach e-podroznik.pl, Koleo oraz Skycash. Strategia spółki przyniosła oczekiwane rezultaty, wyniki sprzedaży w zewnętrznych kanałach są rewelacyjne. Na platformie Koleo zakupiono już ponad 2 mln biletów. Dobrym ruchem okazało się także nawiązanie współpracy w ramach ujednoliconych warunków handlowych z serwisami Skycash oraz e-podroznik.pl. Na tych platformach PKP Intercity sprzedało kolejno ponad 200 tys. i 800 tys. biletów. Łącznie w zewnętrznych zdalnych kanałach sprzedaży pasażerowie zakupili ich już prawie 3,5 mln. Dodatkowo, od 24 kwietnia użytkownicy aplikacji Jakdojade mogą korzystać z nowej funkcji, która upraszcza proces zakupu biletów PKP Intercity. To przekierowanie do systemu sprzedaży przewoźnika.
-Tak wysokie wyniki sprzedaży to dowód na to, że nasza strategia jest bardzo skuteczna. Rozumiemy jak ważny jest szeroki dostęp do możliwości zakupu biletów, dlatego będziemy rozszerzać sieć sprzedaży o kolejne platformy i punkty stacjonarne. Polacy doceniają nasze działania, a ja bardzo się cieszę, że coraz więcej podróżnych wybiera PKP Intercity – mówi Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu PKP Intercity
Bilety dostępne nie tylko na dworcach
Nowy model sprzedaży agencyjnej, wprowadzony we wrześniu 2021 r., wyróżnia się ujednoliconymi warunkami handlowymi dla wszystkich partnerów, co znacznie upraszcza kwestie formalne związane z nawiązaniem współpracy. Sukces polityki ujednoliconych warunków handlowych skłonił PKP Intercity do rozszerzenia sieci sprzedaży o punkty stacjonarne. W najbliższym czasie przewoźnik planuje wprowadzić swoje usługi do kiosków, hoteli, sklepów spożywczych oraz na stacje benzynowe. Dzięki takiej strategii brak dworca i kasy biletowej PKP w najbliższej miejscowości nie będzie już stanowić problemu.
Dynamiczny rozwój aplikacji PKP Intercity
PKP Intercity stawia na rozwój zdalnych kanałów sprzedaży m.in. usprawniając działanie aplikacji mobilnej. W ostatnim czasie narodowy przewoźnik udostępnił możliwość pobrania biletu w formie PDF oraz opcję dodania przejazdu do kalendarza. W aplikacji można już płacić z użyciem Apple Pay. Już wcześniej pasażerowie mogli skorzystać z płatności kartą, za pomocą Google Pay oraz systemu BLIK. Innym pomocnym narzędziem jest wyszukiwanie celu podróży z funkcją metastacji. To duże udogodnienie dla podróżnych, dzięki któremu w wyszukiwarce nie trzeba wpisywać dokładnej nazwy stacji. Wystarczy wpisać wyłącznie nazwę miejsca, w którym rozpoczyna się i kończy podróż, a system pokaże wszystkie połączenia dostępne z danego miasta czy miejscowości. Pasażerowie zyskali również możliwość graficznej rezerwacji miejsc w aplikacji, co pozwala wybrać im siedzenie, w którym chcą spędzić swoją podróż.