Tramwaje

Brno: Wady łożysk silników trakcyjnych w nowych EVO2

Brno: Miejski przewoźnik w połowie czerwca wycofał z eksploatacji wszystkie trzy nowe tramwaje EVO2. Powodem tej decyzji były wady łożysk silników trakcyjnych.

Fot. DPMB

Jak informuje Jan Seitl, dyrektor ds. Transportu w DPMB, problem już został rozwiązany, a zdarzenie nie miało wpływu na bezpieczeństwo podróżnych i użytkowników dróg.

Brno DP chce kupić łącznie 41 tramwajów EVO2. Producent dostarczy do Brna poszczególne części, te montowane będą w centralnych warsztatach. Tramwaje powstać mają do 2024 r. Projekt wart jest 1,3 mld czeskich koron.

Jak wyglądać będą nowe tramwaje?

Będą niskopodłogowe, o długości 21,9 m,  klimatyzowane, wyposażone w porty USB i sieć bezprzewodową Wi-Fi. Zastąpią one tramwaje typu K2. EVO2 eksploatowane będą m.in. na liniach nr 4 i 10.

EVO2 to pierwsze klimatyzowane tramwaje w Brnie.