Aktualności Inwestycje

Zamiast zakopianką, koleją pod Tatry

PLK prowadzą inwestycje na jednotorowej linii kolejowej do Zakopanego etapami, by w sezonie letnim i zimowym podróżni mogli skorzystać z bezpośredniego dojazdu koleją pod Tatry.

Przebudowa stacji Zakopane dla lepszych podróży koleją

Latem na stacji Zakopane PKP PLK przeprowadzi dalsze prace budowlane. Poprzedziły je roboty przygotowawcze rozpoczęte w marcu. Rozebrano już istniejące elementy, m. in. sieci trakcyjnej, linii energetycznych, oświetlenia, a także urządzeń automatyki. Wykonawca jednocześnie rozbiera tory i perony, by wybudować nowe. Po przebudowie zakopiańska stacja kolejowa zapewni oczekiwany poziom obsługi podróżnych. Zamiast dotychczasowych trzech, będą cztery wysokie perony, ułatwiające wsiadanie do pociągów. nowe obiekty będą dłuższe, dzięki temu przewoźnicy zyskają możliwość swobodnego planowania postojów na stacji Zakopane, w tym zatrzymywanie się dłuższych pociągów dalekobieżnych. Komfort zwiększą nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i oznakowania oraz ścieżki dotykowe dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. nowe tory i urządzenia sterowania ruchem na stacji usprawnią obsługę połączeń dalekobieżnych i regionalnych.

Zastępcza stacja zapewni dojazdy w góry podczas prac

Szeroki zakres prac na stacji Zakopane wymagał przygotowania stacji tymczasowej. W Zakopanem, na Spyrkówce – w rejonie ul. Chyców Potok, PLK przygotuje tymczasową stację dla podróżnych. Będą kasy biletowe, poczekalnia, toalety, schody, a także dogodne dojścia oraz oznakowanie i tablice informacyjne.