Jak dodaje:
– Wobec szybko wypełniającego się portfela zamówień na lokomotywy oraz braku dostępności lokomotyw wielosystemowych innych producentów zagranicznych i krajowych podjęliśmy decyzję o realizacji opcji dodatkowych zamówień Vectron MS na lata 2023 i 2024. Lokomotywy Vectron MS to obecnie jedyne dostępne na rynku europejskim nowe lokomotywy z homologacją na 20 krajów, które pozwalają prowadzić pociągi w ruchu transgranicznym bez podmiany lokomotywy. Realizujemy naszą misję wspierania realizacji połączeń transportowych w krajach Trójmorza w osi Północ-Południe i Wschód-Zachód. Kolejna odbierana przez nas lokomotywa Vectron MS nazwana zgodnie z naszą firmową tradycją imieniem pracownika „Monika” trafi do klienta w Czechach i będzie obsługiwać połączenia w krajach Europy Środkowo-Wschodniej – dodał prezes CARGOUNIT.
Husarze, Vectrony, Smartrony te lokomotywy Siemensa można spotkać na polskich torach. Operatorzy i przewoźnicy kolejowi zakupili już blisko 100 takich nowoczesnych pojazdów. Poza CARGOUNIT można je spotkać w barwach: PKP Intercity, PKP Cargo, DB Cargo Polska, Lotos Kolej oraz Laude Smart Intermodal.