Spółka PKP Intercity przewiozła od stycznia do czerwca obecnego roku blisko 31 mln pasażerów. W porównaniu do poprzedniego roku jest to wzrost o ponad 5 mln podróżnych.
Każdy miesiąc 2023 okazał się rekordowy. W maju pociągami podróżowało 5,9 mln osób, a w czerwcu aż 6,05 mln. Dniem z najlepszą frekwencją był 11 czerwca, podczas którego podróż pociągiem wybrało 250 tys. pasażerów.
Ciężka praca całego środowiska kolejowego i dobry klimat dla kolei w Polsce, przekładają się na coraz lepsze wynikiPKPIntercity. Są one najlepszym potwierdzeniem tego, że rząd PiS miał rację stawiając na rozwój kolei. Nasi poprzednicy traktowali transport szynowy jako przeżytek, który przechodzi do historii. Tymczasem za siedem lat polskie tory muszą w pełni otworzyć się na zagraniczną konkurencję. Gdyby nie decyzja o inwestycjach i rozwoju PKPIntercity, nasz narodowy przewoźnik nie miałby szans w tym starciu. A może o to chodziło? Dzięki strategicznemu wsparciu PKPIntercity ma teraz bardzo ambitne plany inwestycyjne. Nowoczesnych, komfortowych i coraz szybszych pociągów będzie na polskich torach przybywać, a to będzie przyciągało kolejnych pasażerów. Wierzę, że polski przewoźnik będzie gotów na stawienie czoła każdej konkurencji z korzyścią dla pasażerów i naszej gospodarki – dodał Maciej Małecki, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych
Od 2016 r. spółka wypracowała zysk przekraczający 570 mln zł netto. Jedynym rokiem, gdzie ruch na kolei zmalał, był moment wybuchu pandemii covid-19, co przełożyło się na stratę. Nawet po jej odliczeniu pokazuje to stabilną pozycję przewoźnika na rynku.
Stabilizacja finansowa spółki jest niezwykle ważna, gdyż przewidujemy, że liczba pasażerów podwoi się do 2030 r. Biorąc pod uwagę, że w strukturze przychodów ze sprzedaży w Grupie PKPprzewozy pasażerskie stanowią 36%, wyniki finansowe PKPIntercity istotnie wpływają na wyniki całego holdingu. A w 2022 r. były one bardzo dobre – Grupa PKP zakończyła ubiegły rok z wynikiem netto na poziomie prawie 400 mln zł. Warto zaznaczyć, że docelowo, do końca obecnej dekady, zarówno infrastruktura jak też tabor kolejowy, przejdą prawdziwą rewolucję, co jeszcze bardziej przyczyni się do rozwoju całego sektora – powiedział Andrzej Olszewski, Członek Zarządu PKP S.A.
PKPIntercity jest dziś przykładem, że dla polskiej kolei nie ma szklanych sufitów. Prawie 31 mln pasażerów w sześć miesięcy oraz zysk netto przekraczający 52 mln przy wysokich nakładach na inwestycje, to wyjątkowo dobry wynik i dowód na to, że nasza strategia jest skuteczna. Przeżywamy dziś modę na kolej i korzystamy z tej szansy. Nasze inwestycje w tabor, infrastrukturę postojową czy rozwiązania technologiczne już dziś przekładają się na rekordowe wyniki przewozowe. Na tym z pewnością nie poprzestaniemy i będziemy przełamywać kolejne bariery – dodał Tomasz Gontarz, Wiceprezes Zarządu PKPIntercity S.A.
Od 2016 PKPIntercity przeznaczyło na inwestycje w tabor i infrastrukturę blisko 4,1 mld zł. Tylko w 2022 r. było to 1,4 mld zł, czyli ponad 840 mln zł więcej niż w poprzednim roku. Z raportu wynika, że w 2022 r. zakupiono lub zmodernizowano 166 wagonów kolejowych, 21 lokomotyw manewrowych i kursowych oraz 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych.
Wiedeńska partia Zielonych zaprezentowała ambitny plan rozbudowy sieci tramwajowej w mieście, mająca uczynić tramwaj kluczowym elementem komunikacji publicznej. Koncepcja zakłada powstanie 17 nowych linii tramwajowych oraz modernizację tras istniejących. Tym samym poprawić się ma dostępność transportu miejskiego, głównie w dzielnicach najbardziej oddalonych od centrum Wiednia. Obecnie około 26-27 proc. podróży po Wiedniu odbywa się samochodami. […]
Kolejowy przewoźnik towarowy Captrain Polska podpisał z PKP Energetyka list intencyjny, w którym zadeklarował chęć zakupu trakcyjnej energii elektrycznej pochodzącej z odnawialnych źródeł w ramach Programu Zielona Kolej. Jego celem jest przejście transportu kolejowego w naszym kraju na zasilanie zieloną energią. Captrain Polska jest częścią międzynarodowej grupy Rail Logistics Europe, należącej do francuskich SNCF, obecnej […]
Województwo Kujawsko-Pomorskie przymierza się do podpisania umów z przewoźnikami, realizującymi połączenia kolejowe w regionie. Sygnowanie kontraktu z Arrivą to kwestia czasu. Inaczej jest ze spółką Polregio, z którą wciąż prowadzone są rozmowy. Czy przewoźnik zgodzi się na dodatkowy wskaźnik waloryzacji? Briefing prasowy poświęcony przetargowi na połączenia kolejowe w województwie kujawsko-pomorskim zorganizowano w poniedziałkowy poranek, 26 […]