Spółka PKP Intercity przewiozła od stycznia do czerwca obecnego roku blisko 31 mln pasażerów. W porównaniu do poprzedniego roku jest to wzrost o ponad 5 mln podróżnych.
Każdy miesiąc 2023 okazał się rekordowy. W maju pociągami podróżowało 5,9 mln osób, a w czerwcu aż 6,05 mln. Dniem z najlepszą frekwencją był 11 czerwca, podczas którego podróż pociągiem wybrało 250 tys. pasażerów.
Ciężka praca całego środowiska kolejowego i dobry klimat dla kolei w Polsce, przekładają się na coraz lepsze wynikiPKPIntercity. Są one najlepszym potwierdzeniem tego, że rząd PiS miał rację stawiając na rozwój kolei. Nasi poprzednicy traktowali transport szynowy jako przeżytek, który przechodzi do historii. Tymczasem za siedem lat polskie tory muszą w pełni otworzyć się na zagraniczną konkurencję. Gdyby nie decyzja o inwestycjach i rozwoju PKPIntercity, nasz narodowy przewoźnik nie miałby szans w tym starciu. A może o to chodziło? Dzięki strategicznemu wsparciu PKPIntercity ma teraz bardzo ambitne plany inwestycyjne. Nowoczesnych, komfortowych i coraz szybszych pociągów będzie na polskich torach przybywać, a to będzie przyciągało kolejnych pasażerów. Wierzę, że polski przewoźnik będzie gotów na stawienie czoła każdej konkurencji z korzyścią dla pasażerów i naszej gospodarki – dodał Maciej Małecki, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych
Od 2016 r. spółka wypracowała zysk przekraczający 570 mln zł netto. Jedynym rokiem, gdzie ruch na kolei zmalał, był moment wybuchu pandemii covid-19, co przełożyło się na stratę. Nawet po jej odliczeniu pokazuje to stabilną pozycję przewoźnika na rynku.
Stabilizacja finansowa spółki jest niezwykle ważna, gdyż przewidujemy, że liczba pasażerów podwoi się do 2030 r. Biorąc pod uwagę, że w strukturze przychodów ze sprzedaży w Grupie PKPprzewozy pasażerskie stanowią 36%, wyniki finansowe PKPIntercity istotnie wpływają na wyniki całego holdingu. A w 2022 r. były one bardzo dobre – Grupa PKP zakończyła ubiegły rok z wynikiem netto na poziomie prawie 400 mln zł. Warto zaznaczyć, że docelowo, do końca obecnej dekady, zarówno infrastruktura jak też tabor kolejowy, przejdą prawdziwą rewolucję, co jeszcze bardziej przyczyni się do rozwoju całego sektora – powiedział Andrzej Olszewski, Członek Zarządu PKP S.A.
PKPIntercity jest dziś przykładem, że dla polskiej kolei nie ma szklanych sufitów. Prawie 31 mln pasażerów w sześć miesięcy oraz zysk netto przekraczający 52 mln przy wysokich nakładach na inwestycje, to wyjątkowo dobry wynik i dowód na to, że nasza strategia jest skuteczna. Przeżywamy dziś modę na kolej i korzystamy z tej szansy. Nasze inwestycje w tabor, infrastrukturę postojową czy rozwiązania technologiczne już dziś przekładają się na rekordowe wyniki przewozowe. Na tym z pewnością nie poprzestaniemy i będziemy przełamywać kolejne bariery – dodał Tomasz Gontarz, Wiceprezes Zarządu PKPIntercity S.A.
Od 2016 PKPIntercity przeznaczyło na inwestycje w tabor i infrastrukturę blisko 4,1 mld zł. Tylko w 2022 r. było to 1,4 mld zł, czyli ponad 840 mln zł więcej niż w poprzednim roku. Z raportu wynika, że w 2022 r. zakupiono lub zmodernizowano 166 wagonów kolejowych, 21 lokomotyw manewrowych i kursowych oraz 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych.
W Krakowie PKP Polskie Linie Kolejowe kończą budowę drugiego toru dla linii średnicowej. Dwutorowa jazda na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów możliwa będzie od 12 czerwca. Obecnie przejazd po linii średnicowej w Krakowie możliwy jest tylko jednym torem. Wkrótce się to zmieni. Wykonawca kończy bowiem budowę drugiego. Układa tory, energetycy zaś wieszają sieć trakcyjną. […]
Koleje Dolnośląskie uruchomią dodatkowe połączenie Wrocław Główny – Zgorzelec. To odpowiedź przewoźnika na rosnącą liczbę obywateli Ukrainy, którzy chcą jechać do Niemiec. Dodatkowe połączenia ruszą od poniedziałku 14 marca. Składy kursować będą w relacji Wrocław Główny – Zgorzelec. Docelowo będzie to 20 pociągów. Dzięki współpracy ze stroną niemiecką, w Zgorzelcu możliwa będzie przesiadka do składów […]
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na przygotowanie dokumentacji projektowej i realizację prac budowlanych na odcinku Lubsko – Bieniów. Dzięki tej inwestycji pociągi wrócą do Lubska po prawie 30 latach przerwy. Opracowaniem dokumentacji projektowej i wykonaniem prac między Bieniowem a Lubskiem (linia kolejowa Wrocław Muchobór – Gubinek) zajmie się spółka LWZ. Inwestycja, zgodnie z harmonogramem, […]