Przewoźnik POLREGIO przejmuje od spółki Arriva obsługę tras niezelektryfikowanych w województwie kujawsko-pomorskim. O to, jak będą wyglądać przewozy w tej części kraju po 12 grudnia pytaliśmy w naszym materiale kilka dni temu.
Przetarg, którego celem jest wybranie operatorów kolejowych obsługujących przewozy pasażerskie w latach 2021 – 2030 od samego początku stanowił kwestię dość problematyczną. Czy teraz udało się znaleźć rozwiązanie?
Polregio przejęło trasy niezelektryfikowane w regionie od Arrivy.
– Zgodnie z prośbą Urzędu Marszałkowskiego złożyliśmy ofertę na obsługę pakietu spalinowego. W przypadku podpisaniu umowy, w pierwszej kolejności zajmiemy się przeglądem odstawionych pojazdów nr 106, które należą do Województwa Kujawsko-Pomorskiego. W dalszej kolejności planujemy poszerzenie floty taboru spalinowego, który umożliwi nam obsługę rozkładu przygotowanego przez Urząd Marszałkowski. Zabiegamy o to, żeby połączenia były jak najwygodniejsze dla pasażerów. – mówi Artur Martyniuk, prezes zarządu Polregio.
Jak dodaje prezes Martyniuk, przejęcie przez Polregio obsługi tras niezelektryfikowanych pozwoli zracjonalizować koszty obsługi połączeń w województwie kujawsko-pomorskim.
– Polregio, jako największy przewoźnik pasażerski w Polsce może osiągnąć najniższy koszt krańcowy przewozów, który umożliwia stworzenie konkurencyjnej oferty dla przewozów regionalnych. Cieszę się, że nasz program inwestycyjny przekonuje do rozszerzenia współpracy z nami kolejne województwa – mówi Artur Martyniuk, prezes zarządu Polregio.