Spółka PKP Intercity otrzymała tylko jedną propozycję w ramach przetargu na zakup systemu zarządzania relacjami z klientami (CRM), który ma usprawnić marketing, sprzedaż i obsługę klientów. Oferta ta znacząco przekroczyła przewidziany przez przewoźnika budżet.
W sierpniu poprzedniego roku PKP Intercity ogłosiło plany wdrożenia zaawansowanego systemu CRM, mającego na celu optymalizację zarządzania interakcjami z klientami. Miał on centralizować informacje o historii zakupów i kontaktach z klientami, czego dotychczas firma nie realizowała.
Po konsultacjach rynkowych, w lutym bieżącego roku ogłoszono przetarg. Po jego otwarciu 17 kwietnia złożono jedynie jedną ofertę przez warszawską firmę YetiForce, opiewającą na kwotę 9 242 375,47 zł brutto, co wyraźnie przewyższa budżet przewoźnika wynoszący 6 530 654,25 zł brutto. O przyszłości tego postępowania zdecyduje nowy zarząd spółki.
PKP Intercity w zapowiedzi przetargu zadeklarowało również wprowadzenie nowych kanałów komunikacji, takich jak chatbot, poprawę jakości treści informacyjno-promocyjnych, personalizację reklam, oraz zwiększenie roli automatyzacji w procesach sprzedażowych i obsłudze klienta przy użyciu technologii AI. Kluczowym wyzwaniem technologicznym będzie integracja systemu CRM z wieloma innymi systemami i bazami danych narodowego przewoźnika.