Alstom wyprodukuje, dostarczy i do roku 2023 będzie utrzymywać 11 akumulatorowo-elektrycznych pociągów Concordia Continental, które kursować będą na trasie Lipsk – Chemnitz w Niemczech. Podpisana umowa wynosi 100 mln euro.
Nowa umowa to kontynuacja zamówienia z roku 2014, kiedy Alstom dostarczyć miał 29 elektrycznych pociągów regionalnych EMU. Aby pojazdy mogły kursować po 80-kilometrowej niezelektryfikowanej linii między Chemnitz a Lipskiem, niemiecki rząd zamówił w Alstom wersję elektryczno-akumulatorową (BEMU).
Nowe pojazdy do eksploatacji wejdą w roku 2023. Zbudowane zostaną w Dolnej Saksonii.
– Jesteśmy dumni, że zapewniamy zrównoważone i idealnie dopasowane rozwiązanie do potrzeb niemieckiego rządu – mówił Gian Luca Erbacci, wiceprezes Alstom Europe. – Kładziemy duży nacisk na zrównoważoną mobilność i chcemy oferować rozwiązania, które sprawiają, że jest to nie tylko możliwe, ale także opłacalne i atrakcyjne.
Pociągi Coradia Continental będą podobne do pociągów już eksploatowanych na trasach Drezno, Riesa i Zwickau. Odróżniać ich będą jednak wysokowydajne akumulatory zainstalowane na dachu.
Coradia Continental BEMU ma zasięg do 120 kilometrów i może być eksploatowany zarówno na sieci trakcyjnej, jak i na odcinkach niezelektryfikowanych. Trójprzegubowe pojazdy będą mierzyć 56 metrów i zostaną wyposażone w 150 miejsc. W trakcie jazdy, w trybie bateryjnym, będą mogły osiągnąć nawet 160 km/h. Ich litowo-jonowe akumulatory zapewnią ciągłą pracę na linii Chemnitz – Leipzig.