Dr inż. Andrzej Kochan dodaje, że współpraca z laboratorium Alstom w Katowicach, pełniącym funkcję Ośrodka Testowego ESC, daje możliwość wymiany wiedzy i doświadczeń w zakresie zagadnień cyfrowego odwzorowania rzeczywistych systemów. – Wykonane prace stanowią element badań naszego zespołu nad cyfrowym bliźniakiem ETCS i szerzej nad procesem cyfryzacji kolei.
Doświadczenia ostatniego roku pokazały, że badania symulacyjne, w tym testy ESC, to technika zwiększająca w znacznym zakresie możliwości poznawcze skomplikowanych systemów, do których bez wątpienia można zaliczyć ETCS.
Doświadczenie Alstom na polskim rynku uwzględnia m.in. pierwsze wdrożenie systemu ERTMS poziomu 2, budowę systemu ERTMS poziomu drugiego na dziesięciu liniach kolejowych PKP PLK, budowę centrum sterowania dla Metra Warszawskiego, budowę 30 systemów scentralizowanego sterowania ruchem kolejowym (CTC), wyposażenie ponad 200 stacji w komputerowe systemy zależnościowe oraz modernizację ponad 1,7 tys. systemów sygnalizacji przejazdowej.