Tramwaje

Autonomia wsparciem dla systemu zarządzania zajezdnią?

Czy wiesz, że…?

  • Pierwszy autonomiczny tramwaj testowano w 2018 roku w Poczdamie.
  • Autonomiczne tramwaje mogą zredukować liczbę wypadków – dzięki zaawansowanym systemom czujników i sztucznej inteligencji, autonomiczne tramwaje mogą szybciej niż człowiek reagować na nagłe przeszkody na torach.
  • Analizy Łukasiewicz – PIT zakładają zmniejszenie do 50 proc. czasu spędzanego przez motorniczych na zajezdni, dzięki zastosowaniu autonomii w tramwajach.
  • Zajezdnia tramwajowa Franowo zapewnia miejsce dla 150 tramwajów, obejmuje obszar 17 hektarów oraz ma łącznie prawie 13 km torów.
  • Tramwaj autonomiczny „widzi” więcej niż kierowca – nowoczesne systemy wizyjne, LiDAR-y i radary pozwalają działać maszynie w ciemności, przy dużym nasłonecznieniu czy przez mgłę na stałym, szerokim, polu widzenia co sprawia, że jego zdolność postrzegania jest lepsza niż człowieka.

 

[1]. MPK Poznań – Największa w Polsce i pierwsza zarządzana automatycznie – taka będzie zajezdnia Franowo (archive.org)

[2]. MPK Poznań – Zajezdnia na deskach projektantów (archive.org)

[3]. Nowe przepisy spotęgują problemy kadrowe MPK Poznań. Zabraknie ponad 100 kierowców i motorniczych? – Codzienny Poznań (codziennypoznan.pl)

Dodaj komentarz