Bavarian Railway Company (BEG) ogłosiło przetarg na obsługę połączeń kolejowych we wschodniej Bawarii od 2023 r. Zamówienie podzielone zostało na dwie części. Oferty składać można do 20 sierpnia. Wyniki poznamy w październiku. Pierwsze składy nowych operatorów rozpoczną kursy 10 grudnia 2023 r.
Aktualnie połączenia między Monachium a Hof i Pragą obsługuje Netinery spółka zależna Die Länderbahn (DLB) we współpracy z Kolejami Czeskimi (ČD).
Ogłoszony właśnie przetarg podzielony został na części, co pozwala na wybranie dwóch różnych operatorów dla linii.
- Część 1 – obejmuje 9 par pociągów na trasie Monachium – Regensburg – Schwandorf – Weiden – Hof
- Część 2 – obejmuje 7 par pociągów na niemieckiej części trasy Monachium – Praga, pomiędzy Monachium – Regensburg – Schwandorf – Furth im Wald, plus ograniczone usługi pomiędzy Monachium i Hof.
Jak podkreśla BEG, rozdzielenie obsługi na trasie poprawi jakość połączeń, umożliwiając włączenie do eksploatacji między Monachium a Schwandorfem większej liczby składów.
Na odcinku Monachium – Regensburg, nowe połączenia zastąpią istniejące połączenia DB Regio.
Obsługę połączeń na terenie Czech nadal będzie prowadziło czeskie Ministerstwo Transportu, we współpracy z BEG.
Umowa obowiązywać będzie do grudnia 2026 z możliwością dwóch opcji na okres roku – łączne do grudnia 2028 r.