Uczestnicy Forum Dialogu Technicznego wskazywali również na potrzebę stworzenia nowych regulacji prawnych oraz identyfikację ograniczeń formalnych na potrzeby wdrożenia technologii niestosowanych dotychczas w Polsce. Wymusi to w niedalekiej przyszłości opracowane dla nich stosownych regulacji niezbędnych w procesie certyfikacji linii kolejowych KDP i taboru.
W trakcie spotkania kilkukrotnie podkreślono termin realizacji pierwszego odcinka linii KDP Warszawa – CPK – Łódź.
– Chcemy się dobrze przygotować i wszystko odpowiednio przebadać, żeby podróże koleją z prędkością do 350 km/h były nie tylko wygodne, ale przede wszystkim bezpieczne. Naszym celem jest uruchomienie pierwszego odcinka Warszawa – CPK – Łódź do 2032 roku – dodał Piotr Rachwalski, członek zarządu CPK odpowiedzialny za komponent kolejowy spółki.
Dyskusje i prace odbywające się w ramach Forum Dialogu Technicznego podzielono na 13 tematycznych grup roboczych, które będą zajmowały się m.in. takimi zagadnieniami jak: warunki umów, przygotowania zamówień publicznych, projektowania i budowy według standardów BIM, grup technicznych – infrastruktury, sterowania i energii, kwestii certyfikacji, legislacji, kadr, taboru czy eksploatacji i utrzymania linii KDP.
W skład grup roboczych wejdą eksperci CPK, PKP Polskich Linii Kolejowych, Instytutu Kolejnictwa oraz przedstawiciele rynku – firm i organizacji pracodawców oraz stowarzyszeń działających na rzecz budownictwa kolejowego.