Metamorfozę przejdzie także wnętrze budynku. Na parterze zaprojektowano przestrzeń obsługi podróżnych, czyli hol, pomieszczenie kasy biletowej oraz toalety. Hol będzie wyposażony w ławki, gabloty z rozkładem jazdy, elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów pociągów oraz system informacji głosowej. Na parterze zaprojektowano również lokal handlowo-usługowy oraz przeznaczony na potrzeby samorządu lokalnego. Z kolei na pierwszym piętrze, na które dostaniemy się z pomocą klatek schodowych i windy, będzie mieścić się prowadzona przez gminę siłownia i sala fitness.
Przebudowa dworca sprawi, że stanie się on bardziej przyjazny dla osób z niepełnosprawnościami. Zlikwidowane zostaną bariery architektoniczne. Zaprojektowano również szereg usprawnień takich jak: oznaczenia w alfabecie Braille’a, tablice dotykowe z planami dworca oraz ścieżki prowadzące dla osób niewidomych i niedowidzących. Od strony peronów zostanie również wykonana specjalna pochylnia, z pomocą której osoby poruszające się na wózkach zyskają dostęp do holu dworca.
Przy okazji przebudowy dworzec stanie się też bardziej ekologiczny i bezpieczny. Planowane jest wykonanie energooszczędnego oświetlenia w technologii LED wraz z automatyką sterującą. Natomiast w celu ograniczenia strat ciepła zaprojektowano ocieplenie budynku od wewnątrz oraz montaż stolarki okiennej i drzwiowej o niskim współczynniku przenikalności ciepła. W celu optymalizacji zużycia energii elektrycznej, cieplnej i wody zamontowane w budynku urządzenia i systemy będą nadzorowane przy pomocy systemu BMS (Building Management System). Istotnym elementem inwestycji jest również poprawa bezpieczeństwa osób i mienia, w tym montaż nowych systemów: monitoringu, kontroli dostępu, sygnalizacji włamania i napadu oraz przeciwpożarowych.
Inwestycja obejmie również najbliższe otoczenie dworca. Dawny budynek szaletu zostanie przebudowany na wiatę rowerową, a garaże zostaną wyburzone. W ich miejsce powstanie pięć miejsc parkingowych, w tym jedno dla osób z niepełnosprawnościami. Nowe będą również chodniki oraz elementy małej architektury w bezpośrednim otoczeniu budynku.
Łączny koszt całej inwestycji to nieco ponad 8 mln złotych brutto. Jej zakończenie planowane jest w drugiej połowie 2022 roku. Wykonawcą prac budowlanych na dworcu jest firma Gorem z Gdańska, natomiast dokumentację projektową opracowała pracownia architektoniczna Pas Projekt z Nadarzyna.
Informacja prasowa PKP S.A.