Rozpoczynająca się modernizacja obiektu stawia również na ekologię i poprawę bezpieczeństwa na dworcu oraz w jego najbliższym otoczeniu. W celu optymalizacji zużycia wody, energii elektrycznej i cieplnej zamontowany zostanie system BMS (Building Management System) zarządzający wszystkimi instalacjami i urządzeniami na dworcu. Z kolei poprzez montaż nowoczesnych systemów bezpieczeństwa – monitoringu, kontroli dostępu, sygnalizacji włamania i napadu oraz przeciwpożarowych – zwiększy się bezpieczeństwo osób i samego budynku.
Zmieni się otoczenie dworca
Metamorfozę przejdzie także najbliższe otoczenie dworca. Przewidziano rozbiórkę parterowej zachodniej dobudówki oraz czterech budynków usługowych. Po stronie zachodniej obiektu powstanie niewielki parking z kilkoma miejscami postojowymi, w tym dwoma dla osób o ograniczonej mobilności oraz dwoma do ładowania samochodów elektrycznych, a także wiata rowerowa i wiata śmietnikowa. Ponadto na nowo zostanie ułożona nawierzchnia, a także uporządkowane tereny zielone.
Na czas przebudowy dworca kolejowego w Wejherowie obsługa podróżnych zostanie przeniesiona do kontenerowego dworca tymczasowego.
Koszt przebudowy dworca w Wejherowie, która jest dofinansowana z budżetu państwa, wyniesie ponad 18,1 mln zł brutto. Inwestorem są Polskie Koleje Państwowe S.A., projekt przebudowy wykonała pracowania PAS PROJEKT sp. z o.o. Wykonawcą prac budowlanych będzie konsorcjum firm w składzie Sobin sp. z o. o. z Gdańska (lider konsorcjum) oraz Kamaro spółka z o.o. sp. k. z siedzibą w Gdańsku. Wstępnie planowany termin zakończenia inwestycji to połowa 2025 roku.