Swój komentarz dodał przewodniczący rady regionalnej Grand Est.
– To przełomowe zamówienie potwierdza nasze zaangażowanie w utrzymanie zatrudnienia i rozwój w zakładzie w zakładzie w Reichshoffen, gdzie będą montowane wszystkie pociągi – trzy plus dwa opcjonalne dla regionu Grand Est i dziewięć innych zamówionych przez naszych partnerów. To pierwszy krok w długoterminowej strategii TER Grand Est, a nasze zaangażowanie w ten bezprecedensowy program ma na celu stymulowanie działań skutkujących uruchomieniem we Francji pociągu wodorowego. Pozwoli to m.in. rozwijać projekt małych kolei.
Zlecenie to daje zielone światło dla rozwoju technologii wodorowej we francuskich pociągach. Inwestycja to kluczowy moment dla Oksytanii. LiO Region Oksytanii w 2025 r. powita na ponownie otwartej linii Montréjeau – Luchon 3 pociągi wodorowe.
– Alstom jest dumny z tego, że wraz z SNCF Voyageurs oraz regionami Auvergne-Rhône-Alpes, Bourgogne-Franche-Comté, Grand Est i Occitanie przyczynia się do stworzenia czystszego i bardziej zrównoważonego rozwiązania w zakresie mobilności. Alstom jest pierwszą firmą kolejową na świecie, która wprowadziła na rynek pociąg wodorowy i opanowała tę technologię dzięki pociągowi iLint, opracowanemu na rynek niemiecki. To nowe zamówienie na rynek francuski jest w pełni zgodne z ambicją Grupy Alstom, aby stać się numerem jeden na rynku zielonej i inteligentnej mobilności oraz pomóc we wdrożeniu wydajnego ekosystemu wodorowego w naszych regionach – powiedział Jean-Baptiste Eyméoud, prezes Alstom France .
– To zamówienie jest historycznym krokiem w kierunku czystej mobilności poprzez wprowadzenie nowego rozwiązania kolejowego z zerową emisją. Wodór stał się rozwiązaniem, które ma pomóc regionom w transformacji energetycznej. Angażujemy się w te rozwiązania, udostępniając technologię opracowaną na potrzeby mobilności prośrodowiskowej – powiedział Christophe Fanichet, dyrektor generalny, SNCF Voyageurs.