Przejdźmy do bieżącej działalności. Prowadzicie naprawy, modernizacje i przeglądy taboru kolejowego – świadczycie usługi kompleksowe?
Paweł Bukowski: Nadmienię, że nie tylko kolejowego. Świadczymy kompleksowo usługi tego typu dla wszelkich pojazdów szynowych. Mamy na koncie modernizację oraz uruchomienia nowych pojazdów metra, realizowane w Niemczech, a także podpisaliśmy umowę na obsługę serwisową nowych tramwajów dostarczanych do Olsztyna przez turecką firmę Durmazlar.
Większość naszych usług wykonujemy najczęściej bezpośrednio u klienta, w dogodnym dla niego terminie. Nasz serwis z założenia jest mobilny, chociaż muszę dodać, że w tym roku wzbogaciliśmy się o halę warsztatową do napraw podzespołów wraz z parkiem maszynowym niezbędnym do napraw zespołów napędowych i przekładni. Obecnie mamy na koncie wiele napraw powypadkowych, modernizacje taboru wykonywane dla klienta w Niemczech, naprawy powypadkowe realizowane w Czechach, naprawy i rewizje różnego rodzaju podzespołów, m.in. całych układów napędowych, przekładni trakcyjnych, przekładni trakcyjnych nawrotnych, klimatyzacji i wiele innych.
W takiej działalności na pewno atutem jest regeneracja części i podzespołów.
PB: W pełni zgadzam się z tym stwierdzeniem. Regeneracja części i podzespołów polega przecież na przywróceniu pełnego potencjału eksploatacyjnego, co zazwyczaj ma ogromny wpływ na koszt oraz czas realizacji danego zlecenia. Na niektóre nowe podzespoły czasy oczekiwania wynoszą ponad rok, nie wspominając tutaj o ich cenie.
Nawiązując do wspomnianego wcześniej warsztatu, obecnie jesteśmy w stanie zaproponować naszym klientom, oczywiście nie we wszystkich przypadkach, regenerację części lub podzespołów, a co za tym idzie skrócenie czasu oczekiwania na nowe elementy i dzięki temu szybsze przywrócenie pojazdów do ruchu. Ponadto regeneracja części i podzespołów jest wyjściem naprzeciw oczekiwaniom w zakresie ochrony środowiska.
Ciekawym rozwiązaniem jest powypadkowy mobilny serwis pojazdów kolejowych, jak dokładnie działa ta usługa?
PB: Mobilny serwis dotyczący napraw powypadkowych, to nic innego, jak wyszkolony zespół specjalistów, będący w gotowości i realizujący zlecenia dla klienta w dogodnym dla niego terminie (w nocy, w weekendy). Oczywiście ważnym aspektem jest także wyposażenie w narzędzia i różnego rodzaju specjalistyczne oprzyrządowanie, my staramy się cały czas inwestować w tego typu elementy.
Nasz mobilny serwis ma na swoim koncie wiele napraw powypadkowych, oczywiście w różnym zakresie i w różnych miejscach w Polsce i nie tylko (realizowaliśmy naprawy w Niemczech i Czechach). Nasze działania potwierdzone są licznymi referencjami od naszych klientów.
Wasza oferta to nie tylko naprawy i remonty, ale także doradztwo i sprzedaż części.
Jarosław Knopp: Jako firma staramy się obsługiwać naszych klientów kompleksowo. Oprócz wykonywanych napraw czy remontów, zajmujemy się także, szeroko rozumianym doradztwem technicznym. Dla przykładu podam, że zrealizowaliśmy kilkanaście zleceń dotyczących weryfikacji czy oceny stanu technicznego różnych podzespołów, w tym między innymi przekładni osiowych do pojazdów spalinowych. Ponadto oferujemy również sprzedaż różnego rodzaju części zamiennych dla pojazdów szynowych. Przykładowo dostarczaliśmy elementy do zespołów napędowych, do układów biegowych, a także różne elementy z laminatów. Części zamienne oferujemy, oprócz naszego rynku rodzimego czy czeskiego i niemieckiego, także dla klientów z Litwy oraz Bułgarii.