Do zespołu Nevomo dołączył Janusz Kućmin, menadżer z wieloletnim doświadczeniem w branży kolejowej. Jako Doradca Zarządu będzie odpowiedzialny za m.in. rozwój strategii oraz zagadnień interoperacyjności, standaryzacji i homologacji pojazdów oraz tworzenie istotnych komponentów technologii Nevomo.
Janusz Kućmin posiada bogate kompetencje inżynierskie oraz w obszarze rozwoju strategii i zarządzaniu sprzedażą w Polsce, jak i w całym regionie Europy Środkowej. Przez kilkanaście lat związany był z Bombardier Transportation Polska, pełniąc m.in. funkcję Chief Country Representative. Od wielu lat sprawuje obowiązki prezesa Stowarzyszenia na Rzecz Interoperacyjności i Rozwoju Transportu Szynowego (SIRTS).
– Cieszę się z możliwości współpracy z zespołem Nevomo, który jest obecnie na etapie definiowania i tworzenia przełomowej, innowacyjnej technologii, która może przyczynić się do znaczącej poprawy pozycji rynkowej kolei. Aktualnie rozwijana jest technologia, która z założenia może być etapowo wdrażana na już istniejącej infrastrukturze kolejowej. W przypadku zrealizowania planów, Nevomo ma potencjał do zostania jednym z liderów w elitarnym klubie twórców innowacyjnych technologii dla transportu szynowego – mówi Janusz Kućmin.
W Nevomo objął stanowisko Doradcy Zarządu. Wesprze spółkę w obszarach związanych z rozwojem technologii i produktów w ramach poszczególnych segmentów rynku oraz opracowywaniem standardów technicznych, homologacją i certyfikacją technologii magrail oraz jej poszczególnych komponentów.
– Dołączenie Janusza Kućmina do Nevomo wpisuje się w naszą strategię budowy wybitnego zespołu i kompetencji technologicznych w oparciu o najlepszych specjalistów, zarówno naukowców, jak i praktyków. Jesteśmy niezwykli dumni, że tak doświadczeni i wszechstronni eksperci, łączący bogate doświadczenie biznesowe oraz przekrojową wiedzę techniczną coraz liczniej dołączają do naszego zespołu – mówi Michał Litwin, Dyrektor ds. Strategii.
O Nevomo
Firma Nevomo (wcześniej Hyper Poland) zajmuje się rozwojem technologii, która umożliwi szybką i etapową implementację systemów transportu inspirowanych koncepcją hyperloop z wykorzystaniem istniejących korytarzy oraz przepisów kolejowych. Przystosowując istniejącą infrastrukturę kolejową, firma chce umożliwić podróż pojazdami z prędkością do 550km/h. Będzie to możliwe dzięki opracowaniu technologii magrail – systemu kolei magnetycznej, który wykorzystuje istniejące korytarze transportowe kolei konwencjonalnych. Zarówno pociągi tradycyjne, jak i pojazdy lewitujące mogą używać tego samego tory kolejowego wymiennie. System magrail może być w pełni zintegrowany z istniejącą infrastrukturą kolejową bez konieczności wprowadzania zmian w klasycznym taborze kolejowym. Rozwijana technologia oparta jest na koncepcji hyperloop – innowacyjnego systemu magnetycznej kolei próżniowej.