Wywiady

Kolej musi mieć atrakcyjna i konkurencyjna ofertę

RK: Mówimy o ofercie, konkurencyjności.  Jak Pana zdaniem na te dwa  aspekty wpłynie przyjęty w grudniu  IV Pakiet Kolejowy? Jak wpłynie  na polską kolej, jej ofertę?

JP: Przede wszystkim IV Pakiet  Kolejowy jest dodatkowym wyzwaniem,  które należy rozpatrywać  w perspektywie przeprowadzanych  inwestycji oraz uzgodnień dotyczących  transeuropejskich korytarzy  transportowych. W tym wymiarze  od dawna już podnoszę problematykę  interoperacyjności kolei,  ponieważ to właśnie interoperacyjność  będzie decydowała o sukcesie  i przekraczaniu prędkości  konwencjonalnej. Wydaje mi się,  że powinniśmy jako państwo dążyć  do tego, żeby nasza kolej spełniała  potrzeby obywateli, żeby była innowacyjna,  otwarta na nowe wyzwania,  na światowym poziomie.  Kolej nie może być zamknięta, żyć  we własnym świecie, musi trafiać  do ludzi. RK: Na zakończenie – jakie wyzwania  stoją przed koleją w najbliższych  latach?

JP: Największym wyzwaniem merytorycznym  na najbliższe lata jest jakościowa  poprawa konkurencyjności  kolejowego transportu pasażerskiego  i towarowego względem transportu  drogowego czy lotniczego.

Rozmawiali LS i RK

Dodaj komentarz