Blisko 50 skontrolowanych pociągów i ponad 60 wykrytych nieprawidłowości – w tym 16 związanych z bezpieczeństwem podróżowania. To efekt dodatkowych kontroli prowadzonych przez inspektorów Urzędu Transportu Kolejowego w okresie Bożego Narodzenia i Nowego Roku.
Zdjęcie. Daniel Lizoń
W okresie świąteczno-noworocznym inspektorzy UTK przeprowadzili dodatkowe kontrole w 48 pociągach, które należały do sześciu przewoźników. W trakcie swoich działań stwierdzili 64 nieprawidłowości, 16 z nich wiązało się z bezpieczeństwem. UTK miał zastrzeżenia przede wszystkim do sprawności taboru (w tym drzwi bocznych i czołowych) oraz dokumentacji pociągowej i pracowniczej (14 nieprawidłowości). Inspektorzy UTK wydali jedną decyzję wyłączającą wagon z eksploatacji. Dwie decyzje ograniczyły eksploatację pojazdu, a kolejne dwie nakazały natychmiastową naprawę usterek. UTK wszczął także trzy postępowania prowadzące do wyłączenia pojazdu z eksploatacji. Wszystkie zakończyły się umorzeniem postępowania – przewoźnicy przedstawili dowody o usunięciu nieprawidłowości.Inspektorzy sprawdzili również przestrzeganie praw pasażera zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2021/782 dotyczącym praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym. Wskazali 9 nieprawidłowości związanych z systemem dynamicznej informacji pasażerskiej (SDIP), w tym odpowiedniego oznaczenia relacji pociągu. 15 nieprawidłowości odnosiło się do komfortu podróżnych, czyli czystości składów, sprawności i wyposażenia toalet, działania ogrzewania oraz oświetlenia. Inspektorzy zwracali również uwagę na frekwencję.
Obecnie inspektorzy UTK prowadzą kontrole w związku z trwającymi feriami zimowymi. Skontrolują ponad 80 pociągów. Inspektorzy UTK zwrócą szczególną uwagę na pociągi kursujące do popularnych zimą miejscowości turystycznych.
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego prowadzi stały nadzór nad bezpieczeństwem i komfortem pasażerów. W czasie wzmożonego ruchu, który obserwujemy w ferie, święta czy wakacje, inspektorzy UTK zwiększają intensywność swoich działań i przeprowadzają dodatkowe kontrole pociągów pasażerskich. Kontrole UTK są niezapowiedziane i prowadzone przed wyruszeniem w trasę albo w trakcie jazdy pociągu.
Rete Ferroviaria Italiana (RFI) ogłosiła przetarg na projekt i budowę drugiego toru linii kolejowej Orte – Falconara. Prace obejmą odcinek o długości 163 km. Ich wartość to ponad 95 mln euro. Za nadzorowanie budowy drugiego toru linii Orte – Falconara odpowiedzialny jest Vincenzo Macello, z-ca dyrektora generalnego RFI. Celem projektu jest budowa nowego toru obok […]
Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej wprowadza nowatorskie kierunki studiów magisterskich, które przygotują przyszłych specjalistów do sprostania współczesnym wyzwaniom bezpieczeństwa w transporcie. Nowe programy: Bezpieczeństwo logistyczne oraz Bezpieczeństwo infrastruktury krytycznej w transporcie, dostępne od roku akademickiego 2024/2025, łączą najnowsze technologie z praktycznym zastosowaniem i stanowią unikalną ofertę na rynku edukacyjnym. W obliczu zachodzących dynamicznie zmian technologicznych i prawnych, […]
W czerwcu Kraków zaprezentuje szczegółowe opracowanie trasy pierwszej linii metra. Miasto wciąż poszukuje inwestorów. Wśród zainteresowanych pojawili się przedstawiciele prywatnych firm z Chin i Korei Południowej. Szacowany koszt budowy pierwszej linii metra w Krakowie waha się w okolicach 13 miliardów złotych. Suma jest duża, więc samo nasuwa się pytanie – skąd miasto weźmie pieniądze? Główne […]