W woj. śląskim ruszą prace na linii Chybie – Wisła Głębce. Zakres robót będzie wymagał zmian w komunikacji. Koleje Śląskie zaplanowały zastępczą komunikację autobusową na odcinkach Bielsko-Biała – Skoczów – Ustroń – Wisła Głębce oraz Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg – Chybie Mnich – Pierściec – Skoczów – Goleszów – Ustroń.
Więcej o zmianach w komunikacji na portalpasazera.pl i stronach przewoźników.
Nowości w ofercie PKP Intercity
Na tory wraca kilka pociągów. IC Czartoryski będzie jeździł w relacji Lublin – Zielona Góra – Lublin, przez Warszawę i Poznań, a IC Brda połączy Warszawę z Bydgoszczą. Dodatkowo pociąg IC Orłowicz, kursujący obecnie w relacji Kraków – Warszawa, wraca do pełnej relacji Kraków – Olsztyn.
Od 21 marca PKP Intercity uruchomi dodatkowy, kursujący w weekend, pociąg TLK Pobrzeże BIS, który obsłuży rosnącą liczbę pasażerów między centralną Polską a Trójmiastem. Od 15 marca w Przysusze (woj. mazowieckie) zatrzymywać się będą trzy pociągi: IC Orłowicz, IC Sienkiewicz oraz IC Kolberg, wszystkie w relacji Olsztyn – Kraków – Olsztyn. Mieszkańcy Sobolewa (woj. mazowieckie) zyskają dostęp do usług PKP Intercity, będzie się tam zatrzymywać pociąg TLK Nida relacji Kielce – Warszawa – Kielce. Więcej na intercity.pl.
Dworce zmieniają się dla podróżnych
PKP kontynuują program przebudowy polskich dworców. Najbardziej zaawansowane prace trwają w Sędziszowie Małopolskim, Oświęcimiu, Pomiechówku, Bielsku Podlaskim i Nidzicy, gdzie budowane są nowe dworce. Ich otwarcie planowane jest pierwszej połowie tego roku.
Pod koniec pierwszego kwartału br. planowane jest udostępnienie pasażerom nowej usługi car-sharingu, czyli możliwości wynajmu samochodów elektrycznych przy dworach kolejowych. Pilotażowo nowa usługa PKP Mobility będzie dostępna przy dworcu Gdynia Główna.
Kompleksowa informacja i pomoc dla podróżnych
Na czas wprowadzenia korekty rozkładu jazdy,15 i 16 marca na dziesięciu dworcach w największych miastach Polski (Warszawa Centralna, Wschodnia i Zachodnia, Gdańsk, Gdynia, Katowice, Kraków Główny, Poznań, Szczecin, Wrocław) do dyspozycji pasażerów będą informatorzy mobilni. Pomogą ustalić dogodne przesiadki, znaleźć odpowiedni peron, będą służyć informacjami pomocnymi w podróży.
Informacje dotyczące obowiązującego rozkładu jazdy pociągów są dostępne na stacjach i przystankach w formie plakatów, w wyszukiwarkach portalpasazera.pl, rozkład-pkp.pl oraz w aplikacjach mobilnych Portal Pasażera i Rozkład-PKP. Obecnie testowana jest nowa funkcja aplikacji BILKOM – mailowe i SMS-owe powiadomienia o opóźnieniach pociągów dla podróżnych, którzy kupią bilety przez internet.
Centrum Wsparcia Klienta (CWK) to działający całodobowo zespół, który zapewnia pasażerom pomoc na każdym etapie podróży. W przypadku utrudnień na kolei, spowodowanych np. niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, CWK organizuje zastępczy transport podróżnych do stacji docelowej czy wydawanie poczęstunków na dworcach. Pracownicy CWK współpracują z załogami pociągów pasażerskich oraz koordynują obsługę pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej.