Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych SA zmieniła centrum Krakowa. Żeby znaleźć miejsce na dwa nowe tory w miejscu XIX-wiecznego nasypu powstały estakady kolejowe o długości 700 merów. Uzyskana dzięki temu przestrzeń pod linią kolejową zostanie zagospodarowana z korzyścią dla krakowian. Powstaną nowe ciągi komunikacyjne, miejsca do odpoczynku, a także rekreacji. Nad ul. Kopernika, Grzegórzecką i Miodową zmieniły się wiadukty kolejowe – zostały powiększone, by zmieścić dodatkowe tory. Prace wykonywano z dbałością o historyczne szczegóły.
Powiązane artykuły
Warszawa Zachodnia: od czerwca skorzystamy ze wszystkich peronów
Od 9 czerwca podróżni na Warszawie Zachodniej wsiądą do pociągów z nowych peronów 1, 2 i 3. Wzrośnie liczba składów przejeżdżających przez stację. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w Warszawie to projekt za ok. 2 mld zł netto, współfinansowany ze środków unijnych POIiŚ. Na stacji Warszawa Zachodnia kończą się prace przy budowie trzech ostatnich […]
Finlandia zmieni szerokość torów. Czas odciąć się od Rosji
Fińska minister transportu Lulu Ranne ogłosiła: Finlandia wreszcie wymieni tory kolejowe na europejski rozstaw. Kraj chce odciąć się od historii z Rosją oraz zwiększyć więzi i możliwości z resztą Skandynawii. Europejski rozstaw szyn liczy sobie 1435 mm szerokości. W Finlandii, której terytorium w XIX w. było częścią Imperium Rosyjskiego, wygląda to jednak inaczej. Rozstaw szyn […]
Gliwicki terminal PKP CARGO Connect wyposażony w nowoczesny reach stacker
Terminal PKP CARGO Connect w Gliwicach wyposażony został w nowoczesny sprzęt – reach stacker KALMAR DRG450, który jest jednym z dwóch, jakie wspierać będą m.in. obsługę pociągów operatorskich spółki. To istotne z uwagi na wciąż rosnącą rolę Gliwic na międzynarodowych szlakach handlowych. Terminal w Gliwicach jest jednym z ważniejszych punktów na trasach wciąż rozwijanej sieci […]




