Ponownie składać można oferty w przetargu na przygotowanie koncepcji linii tramwajowej pomiędzy osiedlem Azory a pętlą Cichy Kącik w Krakowie. W ramach zlecenia uzyskana ma zostać decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach dla projektu. Zadanie koordynuje Zarząd Inwestycji Miejskiej w Krakowie. Termin nadsyłania ofert – do 22 października.
Pierwszy ogłoszony przetarg został unieważniony z powodu wysokości złożonych ofert. Teraz ZIM w Krakowie ogłosił drugi konkurs, który wyłonić ma wykonawcę wielowariantowej i wielobranżowej koncepcji budowy linii tramwajowej Cichy Kącik – Azory wraz z niezbędną infrastrukturą oraz uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Zwycięzca będzie musiał przygotować minimum 4 warianty przebiegu trasy wzdłuż ulic: Piastowska – Głowackiego – Weissa od połączenia z projektowanymi rozwiązaniami linii tramwajowej KST (os. Krowodrza Górka – Azory) przy ul. Weissa do pętli Cichy Kącik wraz z budową obiektów inżynierskich. Dodatkowo, ZIM chce, by projektanci opracowali koncepcję i uzyskali decyzję środowiskową dla przebudowy odcinka od pętli Cichy Kącik do ul. Królowej Jadwigi wraz z nowym mostem nad Rudawą i ścieżkami rowerowymi.
Oferty składać można do 22 października.
O inwestycji
Linia Azory – Cichy Kącik jest elementem budowy układu obwodnic tramwajowych. W 2008 roku uruchomiono tunel Krakowskiego Szybkiego Tramwaju pod Krakowskim Centrum Komunikacyjnym, dzięki któremu możliwe jest ominięcie przez tramwaje ścisłego centrum. Do układu obwodnic tramwajowych należy też zaliczyć trasę z estakadą łączącą ulice Wielicką i Lipską. To rozwiązanie również zdecydowanie skróciło czas przejazdu pomiędzy krakowskimi osiedlami. Wkrótce zniknie też bariera w ruchu tramwajowym pomiędzy Kurdwanowem a Borkiem Fałęckim. Trwa bowiem budowa linii tramwajowej w ramach Trasy Łagiewnickiej.
Torowisko pomiędzy osiedlem Azory a pętlą Cichy Kącik ma z kolei umożliwić połączenie tramwajowe pomiędzy zachodnimi dzielnicami Krakowa, dla których obecnie trudną do pokonania barierą jest magistrala kolejowa. Takie rozwiązanie spowoduje, że przejazd tramwajem pomiędzy osiedlami Azory czy Krowodrza Górka a Miasteczkiem Studenckim AGH nie trwał kilkadziesiąt minut jak obecnie, tylko kilkanaście.
Ma to być także alternatywa dla jedynego obecnie korytarza tramwajowego łączącego północ miasta ze Śródmieściem. W ciągu kilku najbliższych lat szybki tramwaj pojawi się najpierw na Górce Narodowej, a następnie na osiedlu Azory. W planach jest też przedłużenie torowiska do ul. Chełmońskiego. To wszystko spowoduje, że jedyny obecnie korytarz tramwajowy z północy miasta, biegnący wzdłuż ulicy Dr. Twardego, przestanie być drożny. Konieczne jest więc utworzenie alternatywy po zachodniej stronie miasta, by zapewnić niezawodność systemu komunikacji tramwajowej.
Źródło: krakow.pl