– Średni wiek wagonów pasażerskich w Polsce to prawie 25 lat, ezt-ów ponad 27, a lokomotyw w przewozach towarowych 36. Oczywiście wszyscy chcielibyśmy podróżować tylko nowymi pojazdami, ale z uwagi na szereg czynników, w tym uwarunkowania historyczne i finansowe, modernizacja taboru będzie dla wielu polskich przewoźników istotnym elementem strategii poprawy stanu taboru. Gruntowana, dokładnie przemyślana i zaplanowana modernizacja, realizowana w oparciu o sprawdzoną technologię, wciąż jest opłacalną alternatywą dla zakupu nowych pojazdów. Przynosi też wymierne efekty w postaci znaczącej poprawy najważniejszych parametrów eksploatacyjnych oraz komfortu pasażerów. Takim przykładem jest także EN57, który po modernizacji i zastosowaniu naszych napędów osiąga prędkość maksymalną na poziomie 120 km/h, przyspiesza od 0 do 100 km/h pawie trzy razy szybciej i zużywa mniej energii – mówi Jerzy Kaska, MEDCOM – Chcemy być w tym obszarze aktywni i szukać nowych rynków, na których nasze doświadczenie może być przydatne. Taki potencjał dostrzegamy np. na rynku niemieckim, zwłaszcza w modernizacji taboru tramwajowego. Trzonem działalności pozostają dla nas jednak realizacje do nowych pojazdów szynowych, a także europejski rynek autobusów elektrycznych – dodaje Jerzy Kaska.
Powiązane artykuły
Pijany próbował popełnić samobójstwo na torach
Maszynista pociągu osobowego Kolei Śląskich relacji Częstochowa – Gliwice zauważył na torach leżącego mężczyznę. Sytuacja miała miejsce na przystanku osobowym w Świętochłowicach. Maszynista od razu po zauważeniu mężczyzny zatrzymał pociąg i wysiadł z kabiny, by sprawdzić, czy nie potrzebuje on pomocy. W odpowiedzi od 43-latka usłyszał, że chce on popełnić samobójstwo. Maszynista z miejsca zawiadomił […]
Nowoczesny symulator POLREGIO
Sukcesywnie zwiększa się ilość symulatorów, które znajdują się na stanie polskich przewoźników. W lipcu wierne odwzorowanie kabiny IMPULS II otrzymały Przewozy Regionalne.
Co dalej z przewoźnikiem towarowym DEPOL?
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego wszczął z urzędu postępowanie administracyjne w sprawie cofnięcia certyfikatu bezpieczeństwa spółce Przedsiębiorstwo Obrotu Surowcami Wtórnymi „DEPOL” sp. z o.o.