Tabor

NEWAG dostarczy dwunapędowe pociągi dla PKP Intercity

PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na zakup 35 dwunapędowych pociągów. Będą to pierwsze takie zespoły trakcyjne we flocie PKP IC.

Mat. NEWAG

Newag jako jedyny producent taboru złożył swoją ofertę w przetargu na zakup 35 dwunapędowych zespołów trakcyjnych. Oferta złożona przez producenta z Nowego Sącza wkomponowała się w budżet zamawiającego, ponieważ Newag zaoferował dostawę pojazdów za kwotę 3 364 819 857 zł brutto, natomiast PKP Intercity na sfinansowanie kontraktu przewidziało kwotę 3 367 324 506 zł brutto.

Finalnie zamawiający ocenił ofertę Newagu na 80% (producent otrzymał maksymalną liczbę punktów za cenę jednostkową dostawy pojazdu oraz stawki za świadczenie usług utrzymania za 1 km przebiegu). Nowosądecki producent otrzymał natomiast zero punktów w przypadku oceny oferty za:

  • okres gwarancji jakości i rękojmi na każdy z pojazdów (poszczególne elementy), oprogramowanie oraz sporządzoną dokumentację,
  • maksymalną liczbę zdarzeń powodująca utratę zasadniczych cech eksploatacyjnych w cyklu 250 000 km ,
  • współczynnik gotowości technicznej,
  • współczynnik niezawodności taboru.

W momencie, gdy dojdzie do podpisania umowy, Newag będzie zobowiązany do dostawy pojazdów w ciągu 60 miesięcy, a następnie świadczenia usług utrzymania zespołów trakcyjnych przez okres 10 lat.

Przypomnijmy, że nowe pociągi dla IC będą obsługiwać połączenia przy wykorzystaniu zasilania z sieci trakcyjnej 3 kV oraz spalinowego napędu typu Powerpack. W przypadku zasilania z sieci trakcyjnej pociągi mają rozpędzać się do co najmniej 160 km/h, natomiast w momencie przejścia na trakcję spalinową: 120 km/h. Zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, dwa pojazdy w trakcji wielokrotnej mogą był długie na maksymalnie 200 metrów.

Mat. NEWAG

Dodaj komentarz