MPK Wrocław otwiera w poniedziałek (22.11) nowe Biura Obsługi Pasażera na osiedlu Gaj i na pętli autobusowo-tramwajowej przy al. Kromera. Będą one czynne od godziny 8 do 19. Dotychczasowy punkt przy ul. Prusa nie będzie już funkcjonował.
Biura Obsługi Pasażera pozwalają na wyrobienie Urbancard, złożenie pisemnego wniosku, skargi, pochwały czy odwołania od opłaty dodatkowej za jazdę bez biletu. Można w nich także zasięgnąć najaktualniejszych informacji o pracy MPK czy np. rzeczach zgubionych w pojazdach.
Bliżej wrocławian
– Chcemy być jeszcze bliżej pasażerów, dlatego podjęliśmy decyzję o otwarciu dwóch biur obsługi pasażera w nowych lokalizacjach – mówi prezes MPK Krzysztof Balawejder. – Placówki znajdują się w dwóch różnych częściach miasta, w pobliżu dużych węzłów przesiadkowych. Ułatwi to zainteresowanym dotarcie do tych miejsc.
Do tej pory BOP MPK działało przy ul. Prusa. Od poniedziałku będzie działały wyłącznie nowe punkty: przy ul. Świeradowskiej (krańcówka „Gaj”) i al. Kromera (pętla autobusowo-tramwajowa).
– Warto również wspomnieć, że kontaktować można się z nami także mailowo i telefonicznie – dodaje Krzysztof Balawejder.
Nowe BOP
powstały w gruntownie wyremontowanych pomieszczeniach, które dostosowane zostały do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. W tych samych budynkach będą działały także punkty socjalne dla kierowców i motorniczych.
– Jako radna już kilka lat temu zwracałam się do miasta o toalety dla pracowników MPK, choćby przenośne. A dzisiaj zobaczcie, jakie mamy miejsca! O tym warto mówić, że MPK i miasto zwraca się w stronę swoich mieszkańców – mówiła podczas prezentacji nowych BOP radna miejska Agata Gwadera-Urlep
– Jako pasażer MPK jestem szczęśliwa, że będę mogła skorzystać z możliwości doładowania karty właśnie na pętlach MPK. A jako radni cieszymy się i dziękujemy – dodała radna miejska Marta Kozłowska.
Rusza sklep MPK Wrocław
Możliwość zakupienia biletu czy zasięgnięcia informacji to jednak nie wszystko. W BOP będzie można także zrobić zakupy. MPK zaoferuje mieszkańcom i gościom Wrocławia bluzy, koszulki, czapki czy torby z motywami promującymi komunikację miejską. To nie lada gratka dla fanów transportu publicznego, ale także dla osób, które znają miłośników autobusów i tramwajów. Zbliżają się wszakże mikołajki i gwiazdka. Sklep będzie działał także w internecie. Możliwość składania w nim zamówień pojawi się już 26 listopada.
Jak dojadę?
Do nowych Biur Obsługi Pasażera dojechać można za pomocą komunikacji miejskiej. Do punktu przy alei Kromera możliwy jest dojazd tramwajami linii: 6, 11, 23 oraz autobusami linii: A, N, 105, 116, 118, 128, 130, 132. W przypadku punktu przy ul. Świeradowskiej skorzystać możemy z tramwaju linii: 31 (po zakończeniu prac na ul. Milenijnej będzie jeszcze linia 32) oraz autobusów linii: K, 136, 143 i 145.