Wywiady

Odpowiadamy na potrzeby przewoźników i pasażerów

RK: Jak wygląda zaplecze techniczne Polskiego Taboru Szynowego?

AL: Za wykonanie, a co za tym idzie postój jednostek, odpowiedzialny jest ich wykonawca, czyli Fabryka Pojazdów Szynowych Cegielski.

RK: Na koniec pytanie o największe wyzwania na przyszłość, zarówno dla Polskiego Taboru Szynowego, jak i szerzej, dla kondycji i rozwoju rynku kolejowego w Polsce. Na co trzeba zwrócić uwagę? Jakie są perspektywy? Jakie wyzwania stawia Pan przed spółką?

AL: W mojej ocenie rynek kolejowy zmuszony będzie odpowiedzieć zarówno na rosnące potrzeby pasażerów, jak również realia cenowe, które to jak obserwujemy stają się coraz większa przeszkodą w planowaniu dostawy nowego taboru do przewoźników. Nadal trwa walka o skłonienie potencjalnych pasażerów, by to transport publiczny był ich pierwszym wyborem jeśli chodzi o komunikację. Idąc dalej – od takich spółek, jak chociażby PTS zależy, czy pasażerowie zdecydują się na podróż koleją, czy też inną formą komunikacji. Forma finansowania jaką proponuje PTS, mimo że na obecną chwilę może wydawać się odbiegającą od utartych stereotypów, w niedalekiej przyszłości może stanowić poważną alternatywę do zakupu pojazdów czy ich samodzielnej naprawy. Wiedząc to, chcemy być spółką, która odpowie na potrzeby rynku przewoźników, a co najważniejsze – chcemy, żeby nasze pojazdy posiadały gwarancję komfortu i zadowolenia dla pasażerów.

Rozmawiała LS

Dodaj komentarz