Analizy Pasażer

Pasażerowie są zadowoleni z podróży pociągami PKP Intercity [RAPORT]

Rosnący komfort podróży

Realizowane od kilku lat intensywne inwestycje w unowocześnienie floty PKP Intercity przekładają się bezpośrednio na komfort podróży. W 2013 roku wskaźnik satysfakcji z komfortu przejazdu wynosił jedynie 26 p.p., w październiku 2016 roku – 68 p.p. Ostatnie badanie przyniosło kolejny wzrost – obecnie satysfakcja z komfortu podróży oceniona została przez pasażerów na 78 p.p.

Kolejnym istotnym czynnikiem ocenianym w badaniu było zadowolenie z punktualności pociągu. Wskaźnik satysfakcji w tym obszarze wynosi obecnie 79 p.pl. To kolejna kategoria, w której przewoźnik zanotował najlepszy wynik w historii badań satysfakcji z podróży.

Pasażerowie bardzo wysoko ocenili również wygodę zakupu biletu. Wskaźnik satysfakcji w tej kategorii to obecnie 80 p.p., podczas gdy w 2013 roku było to 38 p.p., a 4 lata temu – 68 p.p.

PKP Intercity nie zwalnia

Koniec 2020 i rok następny – 2021 – przyniosą kolejne działania PKP Intercity mające na celu dalszy wzrost zadowolenia pasażerów z usług przewoźnika.

Ostatnie lata to szereg zmian, zarówno tych większych, jak i tych mniej widocznych, które sprawiają, że podróż koleją jest bezpieczna i staje się coraz prostsza oraz bardziej komfortowa. Nie inaczej będzie w przyszłym roku. Nasz program inwestycyjny nie zwalnia. Najbliższe miesiące przyniosą popisanie następnych umów taborowych. Na tory systematycznie będą wyjeżdżać m.in. kolejne nowoczesne wagony oferujące podróżnym liczne udogodnienia. Bezustannie pracujemy także nad ulepszaniem rozumianego bardzo szeroko procesu obsługi klienta – dodaje Marek Chraniuk.

 

Źródło: PKP Intercity