Lepszy rok
Od stycznia do listopada 2021 r. (bo jeszcze UTK nie podsumował całego roku) przewieziono 222 mln osób. Wiadomo, że to już więcej niż w 2020 r., gdy w całym roku podróżowało 209 mln pasażerów. Choć do rekordowego 2019 r. jeszcze brakuje – przewieziono wówczas 335,9 mln pasażerów – to wiele wskazuje na to, że ta pozytywna zmiana jest trwała.
– Część pracowników wróciła do biur, część lada moment do nich wróci. W szkołach zaczęły się lekcje. Odbicie w branży reklamowej jest dowodem na to, że wracamy do normalności. – zwraca uwagę Tomasz Sokół z OOH.pl. – Komunikacja miejska i koleje znów stają się atrakcyjne dla reklamodawców, bo kontakt z reklamą jest tam znacznie dłuższy niż w Internecie czy telewizji a grupa odbiorców, zróżnicowana i przez to atrakcyjna. Jeszcze w ubiegłym roku podpisaliśmy umowy z Kolejami Mazowieckimi i Wielkopolskimi na obsługę nośników reklamowych, byt móc obsłużyć zwiększony popyt – dodaje Tomasz Sokół.
Widać wzrost
Tendencję rosnącej liczby przewozów dostrzega też Warszawska Kolej Dojazdowa. Według danych zgromadzonych za okres 10 miesięcy 2021 roku z przejazdów pociągami na linii WKD skorzystało 3,8 mln pasażerów. To o 207 tys. mniej w porównaniu z analogicznym okresem 2020 roku, ale począwszy od maja przewozów było więcej niż w 2020 roku. W październiku z przejazdów na linii WKD skorzystało jeszcze więcej pasażerów – ponad 560 tys. pasażerów, co stanowi wzrost o 47,13% w porównaniu z analogicznym okresem 2020 roku. Z kolei PKP Intercity miało ok. 35,5 mln pasażerów w 2021 r., czyli o blisko 9 mln więcej niż rok wcześniej.
W ciągu pierwszych pięciu miesięcy ubiegłego roku, liderem przewozów pasażerskich było Polregio z 25,7 – procentowym udziałem w rynku. Na podium znalazły się Koleje Mazowieckie (20,9 proc.) oraz PKP SKM (12,9%).
Informacja prasowa InPlusMedia.pl
Podróż pociągiem a reklamacja. Jakie prawa przysługują pasażerom?