Nowe tramwaje dla Elbląga chcą dostarczyć PESA Bydgoszcz oraz turecka Bozankaya. Złożone oferty przekraczają jednak założenia miasta.

Na zakup 10 tramwajów o długości między 19 a 24 metry, elbląski Magistrat przeznaczył kwotę 89,7 mln zł. Do przetargu stanęli dwaj producenci: bydgoska PESA, wyceniająca swoją pracę na prawie 130,5 mln zł brutto oraz turecka Bozankaya, która wyliczyła kwotę prawie 95 mln zł.
Aktualnie oferty są weryfikowane. Nie wiadomo jednak, czy miasto zdecyduje się dołożyć brakującą kwotę czy unieważnić przetarg.
Co warto wiedzieć?
- Długość tramwajów: między 19 a 24 metry (ze zderzakami)
- Szerokość wagonów: między 2,3 a 2,4 metra
- Wysokość wagonów: max. 3,75 metra (przy złożonym odbieraku prądu)
- Udział niskiej podłogi: min. 80 proc. (pomijając strefę z miejscami siedzącymi)
- Liczba pasażerów: 120 (0,2 mkw na jedno miejsce stojące)
- Liczba drzwi: min. 4, w tym pierwsze i ostatnie dwuskrzydłowe
- Szerokość drzwi dwuskrzydłowych: 1,3 metra
- Dodatkowe wymogi: ogrzewanie, klimatyzacja, porty USB, oświetlenie LED, monitoring wizyjny, miejsca dla osób na wózkach inwalidzkich oraz osób z wózkami dziecięcymi
- Żywotność: 30 lat
- Eksploatacja: min.. 60 tys. km rocznie
- Max prędkość: 70 km/h.
- Jazda na baterii akumulatorowej: tak / min. 30 metrów
PESA Bydgoszcz i Bozankaya chcą dostarczyć tramwaje dla Torunia