Raport z Polski Tabor

PKP Intercity inwestuje w wagony COMBO

Bezpieczny wjazd na pokład umożliwia specjalna rampa, a sprawne poruszanie się wewnątrz automatyczne drzwi przedziałowe oraz bezprogowe podłogi. Wszystkie piktogramy są przetłumaczone na język Braille’a.

Pojazdy posiadają również kontrastowe drzwi wejściowe, klamki, poręcze i przyciski, umieszczone na wysokości odpowiedniej dla osób poruszających się na wózkach. Toaleta również została zaprojektowana do ich wymagań – podobnie jak wagony 177A-10 także dostarczone przez poznańskiego producenta.

Dostępne dla rodzinnych podróży

COMBO to wagony zaprojektowane także dla rodzin z małymi dziećmi. Dla nich są przeznaczone dwa wydzielone przedziały. Ich wystrój zaprojektowano z myślą o najmłodszych – ściany i wykładzinę podłogową zdobi kolorowa grafika ze zwierzętami. Siedziska foteli można połączyć ze sobą, dzięki czemu powstaje jedna wygodna płaszczyzna, służąca np. podczas drzemki malucha. Dodatkowo w toalecie jest przewijak dla dzieci.

Posiłek w zasięgu ręki

W standardowym wyposażeniu wagonów COMBO znajdą się po dwie maszyny vendingowe. Takie urządzenia będą wmontowane w ramach realizowanych kontraktów na modernizacje wagonów, realizowanych przez PKP Intercity Remtrak oraz H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych.

W 15 spośród 60 pojazdach wcześniej oddanych do użytku, a zmodernizowanych przez PESĘ Bydgoszcz, trwa natomiast proces montażu maszyn vendingowych. Na przełomie kwietnia i maja rozpocznie się ich roczny okres testowania. Wagony COMBO wyposażone w maszyny vendingowe będą w składach ośmiu pociągów kursujących na trasach w całym kraju. Pasażerowie skorzystają z możliwości zakupu zimnych i ciepłych napojów, przekąsek takich jak batony, wafelki czy czipsy oraz świeżych kanapek.

Plany inwestycyjne PKP Intercity

W ramach realizacji strategii rozwoju PKP Intercity inwestuje w swój park taborowy kupując nowe pojazdy oraz modernizując już posiadane. Dotychczas spółka zrealizowała inwestycje taborowe opiewające na kwotę 11,5 mld zł brutto. Zmodernizowanych zostało ponad 900 wagonów przewoźnika, 167 lokomotyw oraz 14 pojazdów typu ezt. Spółka zakupiła z kolei 81 nowych wagonów, 43 nowe lokomotywy oraz 12 nowych pojazdów typu ezt. W marcu rozstrzygnięty został przetarg na zakup 300 nowych wagonów, z prawem opcji na dodatkowe 150.

Spółka posiada wiele inwestycji zakontraktowanych z polskimi producentami z czego 2,5 mld zł brutto to inwestycje właśnie z poznańskim producentem H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych.

Jesteśmy dumni, że wspólnie z PKP Intercity sprawiamy, że polska kolej się rozwija, a pasażerowie mogą podróżować w coraz lepszych warunkach. Wagony typu COMBO to element szerszej współpracy w tym zakresie. To także kolejna umowa na dostarczenie taboru kolejowego podpisana przez nas w tym roku. Najnowsze zlecenia są elementem naszej długofalowej wizji rozwoju zarówno firmy, jak i polskiego kolejnictwa. Pragniemy w tej kwestii zaznaczyć, że konsekwentnie pracujemy nad rozwojem naszego portfolio produktowego, aby w przyszłości pasażerowie mogli w dalszym ciągu korzystać z wagonów FPS zapewniających komfort i wyposażonych według najnowszych trendów transportu szynowego – mówi Marcin Rodek, Prezes Zarządu H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych.

 

Dodaj komentarz