Aktualności

PKP Intercity na ścieżce rozwoju w 2018 roku

Pierwsze efekty inwestycji z dofinansowaniem UE


5 października br. PKP Intercity ogłosiło skorzystanie z prawa opcji na modernizację kolejnych 30 wagonów przez H. Cegielski Fabrykę Pojazdów Szynowych w Poznaniu. Będą one jeździć jako wagony przedziałowe drugiej klasy. 9 listopada br. PKP Intercity odebrało 10 pierwszych wagonów.
Udogodnienia:

  • klimatyzacja,
  • gniazdka elektryczne,
  • elektroniczny system informacji pasażerskiej,
  • toalety z zamkniętym obiegiem,
  • wzmacniacze sygnału komórkowego,
  • bezprzewodowy internet.


13 listopada br. PKP Intercity ogłosiło skorzystanie z prawa opcji na modernizację kolejnych 82 wagonów przez Pesa Bydgoszcz S.A. Będą one jeździć jako wagony bezprzedziałowe drugiej klasy; wagony pierwszej i drugiej klasy; wagony COMBI.
Udogodnienia:

  • wygodne fotele,
  • klimatyzacja,
  • gniazdka elektryczne,
  • elektroniczny system informacji pasażerskiej,
  • toalety z zamkniętym obiegiem,
  • wzmacniacze sygnału komórkowego,
  • bezprzewodowy internet,
  • maszyny vendingowe w wagonach COMBI.

29 maja br. PKP Intercity podpisało umowę z Newag S.A. na zakup 20 lokomotyw z prawem opcji na kolejne 10. Nowe pojazdy będą rozwijać prędkość 160 km/h, pozwolą więc efektywnie wykorzystywać zmodernizowane linie kolejowe.

Współpraca PKP Intercity z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju

  Pod koniec października br. PKP IntercityNCBiR opublikowały ogłoszenie o zamiarze prowadzenia dialogu technicznego. Dotyczy ono dialogu w sprawie opracowania i dostawy konfigurowalnych elektrycznych zespołów trakcyjnych, które spełniają wymagania w zakresie m.in. prędkości konstrukcyjnej nie mniejszej niż 250 km/h, pojemności ok. 400 miejsc siedzących, zasilania systemem prądu stałego 3 kV i systemami prądu przemiennego 15 kV i 25 kV.

RK

Dodaj komentarz