Pierwsze efekty inwestycji z dofinansowaniem UE

5 października br. PKP Intercity ogłosiło skorzystanie z prawa opcji na modernizację kolejnych 30 wagonów przez H. Cegielski Fabrykę Pojazdów Szynowych w Poznaniu. Będą one jeździć jako wagony przedziałowe drugiej klasy. 9 listopada br. PKP Intercity odebrało 10 pierwszych wagonów.
Udogodnienia:
- klimatyzacja,
 - gniazdka elektryczne,
 - elektroniczny system informacji pasażerskiej,
 - toalety z zamkniętym obiegiem,
 - wzmacniacze sygnału komórkowego,
 - bezprzewodowy internet.
 

13 listopada br. PKP Intercity ogłosiło skorzystanie z prawa opcji na modernizację kolejnych 82 wagonów przez Pesa Bydgoszcz S.A. Będą one jeździć jako wagony bezprzedziałowe drugiej klasy; wagony pierwszej i drugiej klasy; wagony COMBI.
Udogodnienia:
- wygodne fotele,
 - klimatyzacja,
 - gniazdka elektryczne,
 - elektroniczny system informacji pasażerskiej,
 - toalety z zamkniętym obiegiem,
 - wzmacniacze sygnału komórkowego,
 - bezprzewodowy internet,
 - maszyny vendingowe w wagonach COMBI.
 
29 maja br. PKP Intercity podpisało umowę z Newag S.A. na zakup 20 lokomotyw z prawem opcji na kolejne 10. Nowe pojazdy będą rozwijać prędkość 160 km/h, pozwolą więc efektywnie wykorzystywać zmodernizowane linie kolejowe.

Współpraca PKP Intercity z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju
Pod koniec października br. PKP Intercity i NCBiR opublikowały ogłoszenie o zamiarze prowadzenia dialogu technicznego. Dotyczy ono dialogu w sprawie opracowania i dostawy konfigurowalnych elektrycznych zespołów trakcyjnych, które spełniają wymagania w zakresie m.in. prędkości konstrukcyjnej nie mniejszej niż 250 km/h, pojemności ok. 400 miejsc siedzących, zasilania systemem prądu stałego 3 kV i systemami prądu przemiennego 15 kV i 25 kV.
RK

	
			


