PKP Intercity nie poddaje się i po raz czwarty ogłasza przetarg na dzierżawę 10 lokomotyw elektrycznych. Wcześniejsze postępowania były unieważnianie.
Przewoźnik dalekobieżny po raz czwarty ogłosił postępowanie, którego przedmiotem zamówienia jest dzierżawa 10 lokomotyw elektrycznych wraz ze świadczeniem usług utrzymania. Tak samo jak w poprzednich przetargach i tym razem zamówienie zostało podzielone na 5 części, które obejmują dostawy:
- 2 lokomotyw na Vmin = 160 km/h;
- 2 lokomotyw na Vmin = 160 km/h;
- 2 lokomotyw na Vmin = 160 km/h;
- 2 lokomotyw na Vmin = 125 km/h;
- 2 lokomotyw na Vmin = 125 km/h.
Przewoźnik chce wydzierżawić pojazdy na okres 12 miesięcy. Zamawiający zaznacza, że pojazdy muszą być przystosowane do prowadzenia pociągów pasażerskich na terenie Polski, zgodnie z posiadanymi przez wykonawcę dokumentami dopuszczającymi lokomotywy do eksploatacji. Przypomnijmy, że w poprzednich trzech przetargach firma Seville Rail Rent składała oferty na dzierżawę lokomotyw HLE21, które zostały sprowadzone z Belgii. Jednak z uwagi na brak ich homologacji – oferty były odrzucane – więcej informacji.