PKP Intercity przymierza się do rozszerzenia swojej oferty na trasie do Kijowa. Przewoźnik skierował w tej sprawie wniosek do UTK.
PKP Intercity złożyło do Prezesa UTK wniosek o przyznanie otwartego dostępu na krajowym odcinku Warszawa Wschodnia – Dorohusk (gr.) – Warszawa Wschodnia w ramach połączenia międzynarodowego Warszawa Wschodnia – Kijów Pasażerski – Warszawa Wschodnia.
PKP Intercity wskazało we wniosku, że chciałoby uruchamiać dwie pary pociągów komercyjnych. Przewoźnik dalekobieżny stara się o uzyskanie otwartego dostępu od 10 grudnia 2023, który obowiązywałby do 9 grudnia 2028 roku.
Pociąg nie będzie dostępny w komunikacji krajowej, tj. stacje z zaplanowanym postojem tj. Lublin Główny, Chełm, Dorohusk – będą dostępne tylko dla pasażerów wsiadających. W drodze powrotnej natomiast stacje te będą dostępne tylko dla pasażerów wysiadających.
Oczywiście pociągi będą obsługiwane przez składy wagonowe. Przewoźnik wskazał, że zapewni wagony z miejscami do leżenia (skrajnia WM-1)- typ wagonu UZ: WLAB (47-K/ed) (47-К/ед). Czyli de facto byłyby to pociągi zestawiane z ukraińskich wagonów, podobnie jak ma to miejsce obecnie przy obsłudze pociągu Kiev Express.